Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vragen over Methode de Haan

  • Linda

    Hoi Anja,

    Helaas voor jou ben ik ronduit negatief over testen. Het heeft in mijn geval niets opgeleverd en ik vond het ronduit onmenselijk. Toen mijn zoon getest werd, was ik nog niet begonnen met De Haan en mijn zoon was erg onzeker over zichzelf en had ernstige concentratieproblemen. Als hij zich ongemakkelijk ging voelen tijdens een test, stopte men even, maar ging daarna gewoon weer door.

    Daarbij heeft de uitslag mij en de school niets opgeleverd als een bevestiging van feiten. Dit is ook de reden waarom ik met De Haan ben begonnen. De manier van leren lezen op school, slaat totaal niet aan bij mijn zoon (en naar mijn mening bij nog veel meer kinderen). Daarom koos ik voor De Haan: dit is een totaal andere benadering.

    Op de site van De Haan staat info m.b.t. intelligentietesten bij kinderen met leesproblemen. Dit vond ik zo herkenbaar!

    Ik zou nooit meer kiezen voor een test door een schoolbegeleidingsdienst. Als ik mijn zoon zou laten testen, zou ik dit laten doen door een instantie die ik zelf heb uitgekozen. Een instantie waar niet alleen naar resultaten op papier wordt gekeken (ik vind ze bij de schoolbegeleidingsdienst een stelletje boekenwurmen die totaal niet kijken naar jouw kind als persoon), maar waar men gericht is op het helpen van mijn zoon i.p.v. het maken van uren om maar weer een rekening te kunnen sturen.

    Ik ben enorm teleurgesteld in het feit dat de schoolbegeleidingsdienst niet heeft gesignaleerd hoe slecht mijn zoon in zijn vel zat. Dat ze geen begeleiding hebben geboden aan school om het zelfvertrouwen van mijn zoon op te krikken.

    Bovenstaande heeft betrekking op 1 bepaalde schoolbegeleidingsdienst. Er zijn ook mensen die het wel hebben getroffen en wel te spreken zijn over de schoolbegeleidingsdienst. Hopelijk zullen deze ook reageren.

    Je kunt trouwens Hr. de Haan ook even bellen voor advies.

    Groetjes,

    Linda

  • poula

    Beste Linda

    Je hebt gelijk je moet je kind particulier laten testen anders gaat bijna alles op papier terwijl ik de ervaring heb dat ik een goed gesprek heb gehad met de ortopedagoog en heb kunnen vertellen hoe mijn kind is.

  • Linda

    Hoi Anja,

    Hoe is het gesprek verlopen met de onderwijsbegeleidingsdienst? Hopelijk ben je er nu achter wat er precies getest gaat worden.

    Groetjes,

    Linda

  • Joyce Koning

    Ik heb uw reactie gelezen over de Methode de Haan. Wij verdenken onze dochter ook van dyslexie en wonen in Rotterdam. Wilt u mij het adres mailen van die organisatie. Ik ben momenteel op zoek naar een goede organisatie.

    Met vriendelijke groet,

  • Linda

    Hoi Joyce,

    Methode de Haan is een methode die je thuis met je dochter doet. Elke dag 15 minuten. Je zou bij de stichting kunnen informeren of er een RT-er in de buurt van Rotterdam is. Maar dan nog zul je ook thuis met je dochter moeten oefenen.

    Info vind je op: www.methodedehaan.nl

    Je kunt ook bellen naar het instituut. Het telefoonnummer vind je op de pagina.

    Groetjes,

    Linda

  • Monique

    Onze ervaring met de schoolbegeleidingsdienst was ook ronduit slecht, ik doe zoiets ook nooit meer en raad het andere ouders ook af, hoor ook veel verhalen van ouders die het wel hebben gedaan en er een slecht gevoel van hebben overgehouden.

    In ons geval moest onze zoon maar naar het speciaal onderwijs, was ronduit dom en ga zo maar door, wij waren erg eigewijze ouders hebben onze zoon door een verhuizing op een andere school geplaatst, nooit meer over die test gehad, en hij gaat nu naar de 2e van het vmbo kbl, hij kan makkelijk de theoretische leerweg aan maar omdat ze er op deze school zijn achtergekomen dat hij dyslecties is hebben ze hem in deze stroming gezet voor zijn zelfvertrouwen en het bijspijkeren van zijn talen, hoezo dom!!

    Ik wens je heel veel sterkte in de strijd, ik kreeg wel via de sbd te horen dat de rapporten van de kinderen na groep 8 worden vernietigd, en jij hebt in de hand of school een kopie krijgt of niet, als ze geen kopie krijgen kunnen ze ook niets via via doorgeven aan andere scholen, daar gaan jullie over!

  • Anja

    Hallo allemaal,

    Nou mij dochter is dan nu getest, en het is allemaal goed verlopen.

    Het gesprek is volgens mij en mijn man goed gegaan.

    Na twee weken kregen we de uitspraak al inverband met de schoolvak.

    Dit gesprek over de test is dus afgelopen woensdag gebeurd en de uitslag is dus DISLEXIE. Iets wat vooral ik al wist. (mijn man twijfelde hier dus nog over).

    Wij hebben nu dan ook al de volgende stap ondernomen en hebben al een dislexiebureau ingeschakelt, en mijn dochter kan hier per oktober terecht.

    En op school werken ze met dit bureau samen en ze krijgt dan op school

    I.T. les volgens dit bureau.Dus ze krijgt op school aangepast lesmateriaal

    en ze gaat per week 1 uur naar dat bureau voor extra leesles.

    Wij zien dit zo dus ook positief tegemoet en hebben dan ook zo het volste vertrouwen hier in!!

    Afwachten dus!!!!!!!!!!

    groetjes Anja

  • Linda

    Hoi Anja,

    Fijn voor je dat de school wil samenwerken met dat dyslexie-instituut. Lijkt me in ieder geval al het halve werk.

    Groetjes,

    Linda

  • Klaas

    Anja,

    methode de Haan werkt niet. Vraag je geld terug en kijk eens op www.rid.nl. Dit instituut is verbonden met Universiteit Nijmegen en de Universiteit van Maastricht.

    Klaas

  • Linda

    Hoi Klaas,

    Je schrijft dat Methode de Haan niet werkt. Waarom niet?

    Alvast bedankt voor je reactie.

    Groetjes,

    Linda