Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schoolboeken in Kurzweil scannen?

  • Trudy

    Hallo

    Ik heb een vraag: Ik begrijp dat jullie werken met Kurzweil 3000. Ik ben me er in aan het verdiepen om het ook aan gaan te schaffen voor onze zoon op het Voortgezet onderwijs.

    Thans aan het spelen met de demo versie.

    Wat is jullie mening over het programma. Zijn jullie er over te vreden en ishet goed werkzaam !!.

    Graag hoor ik van jullie

    Met vriendelijke groet

    Trudy

  • trudy

    Beste Lauri

    Ik begrijp dat jullie werken met Kurzweil 3000 hoe bevalt dat ben thans met de demo versie aan het stoeien maar van plan om het aan te schaffen voor mijn zoon in het voortgezet onderwijs. Wat zijn jouw bevindingen ???

    Tot horens

    Met vriendelijke groet

    Trudy van Mierlo

  • Mitchel

    Hoi Trudy,

    Op dit moment zit onze dochter nog op de B.O. groep 6.

    De school heeft de netwerkversie aangeschaft na advies van ons vorig jaar, en omdat het vervolg onderwijs bij ons waar ze op komt, dit ook gebruikt. Ook gebruiken ze het met R.T op onze B.school.

    Dus is het wel belangrijk dat ze er op V.O school er ook mee kan/mag werken.

    Dit is geen vereiste, maar dan leeft het wel meer bij de leraren en worden er ook gemakkelijker hulpmiddelen aangeschaft.Heeft jullie V.O school ook een Dyslextie protocol, is volgens mij wel verplicht.?

    Ze gebruiken hier wel een laptop bij, maar met toetsen en examens zitten ook hier wel weer nadelen aan, want dit is ook weer aan wettelijke regels gebonden.

    Nu onze dochter en wij, (mijn vrouw is scanmoeder op school) er nu al mee werken heeft vooral als voordeel dat we K3000 steeds beter leren kennen.

    De Cito in groep 8 kan/mag nog niet.( technisch nog niet helemaal mogelijk )de oefentoetsen kan wel met enige aanpassingen.

    Je begint echt bij de basis en dan kun je veel meer uitbreiden want er is heeeel veeel mogelijk.

    En wij gebruiken het veel als pre-teaching thuis.

    Wij hebben alleen het leerstation aangeschaft omdat we alles op school kunnen scannen en bewerken, maar je kunt dan thuis ook niet de ‘'onderliggende gebieden’',bewerken.

    Dit kan wel met de scan/leerstation en de demo.( kan later nog wel)

    En kleur is wel beter want dat geeft meer de werkelijke plaatjes weer.

    Dus wij vinden k3000 een verrijking en ze wordt er steeds meer zelfstandiger van in de klas en thuis.

    Ps lexima geeft ook cursusen om het k3000 beter te leren kennen, en bellen kan ook altijd.

    Veel succes met jullie keuze.

    Mitchel.

    Trudy schreef:

    >

    > Hallo

    >

    > Ik heb een vraag: Ik begrijp dat jullie werken met Kurzweil

    > 3000. Ik ben me er in aan het verdiepen om het ook aan gaan

    > te schaffen voor onze zoon op het Voortgezet onderwijs.

    > Thans aan het spelen met de demo versie.

    >

    > Wat is jullie mening over het programma. Zijn jullie er over

    > te vreden en ishet goed werkzaam !!.

    > Graag hoor ik van jullie

    > Met vriendelijke groet

    >

    > Trudy

  • Mitchel

    Hoi Trudy,

    Het programma is ideaal, maar je mag niet verwachten dat je alles er al mee moet kunnen, in het begin.

    Wij hebben het in sept '08 aangeschaft en we leren nog steeds.

    Het is wel een verrijking, en onze dochter wordt er wel zelfstandiger van.

    Zie ook mijn antwoordt op Trudy van 30-11 23.33 uur.

    Succes er mee.

    Mitchel.

    trudy schreef:

    >

    > Beste Lauri

    >

    > Ik begrijp dat jullie werken met Kurzweil 3000 hoe bevalt dat

    > ben thans met de demo versie aan het stoeien maar van plan om

    > het aan te schaffen voor mijn zoon in het voortgezet

    > onderwijs. Wat zijn jouw bevindingen ???

    >

    > Tot horens

    >

    > Met vriendelijke groet

    >

    > Trudy van Mierlo

  • monique

    hallo,

    wij denken erover om kurzweil3000 aan te schaffen voor onze dochter.

    Ze gebruikt het programma al op school.

    we komen er echter niet helemaal uit wat precies de scanfunctie doet.

    maw is het van belang om die functie ook thuis te hebben?

    het scheelt namelijk nogal in de kosten.

    we hebben overigens thuis een goede scanner

    alvast bedankt

    Monique

  • Mitchel

    Hallo,

    We hebben het zelf ook niet gekocht, door de dure aanschaf in een keer, maar wij kunnen de scanfunctie op basisschool gebruiken.

    Mijn vrouw is scanmoeder en ze zegt zelf dat het thuis nu nog niet nodig is omdat we het hoofdzakelijk als pre-teaching gebruiken.

    Zonder scanfunctie kun je o.a. de '' onderliggende gebieden " niet bewerken en dat heb je wel nodig als je iets gescand hebt en moet bewerken (een toets of o.a een copy van een lesstof.

    Als je iets met een tekstverwerker hebt gemaakt kun je dit volgens ons, ook niet bewerken, in de onderliggende gebieden.

    Dit is wat wij nu ondervinden, maar wij hebben het programma pas in sept aangeschaft, en alles wat gescand is op school krijgen we mee op cd rom.

    Deze aanpassen in die gebieden kunnen we dus niet thuis maar alleen op school.

    We kunnen altijd later nog een Up Grade kleur aanschaffen via Lexima.

    al met al ben je wel iets duurder uit, maar we hebben het nu inderdaad nog niet nodig.

    Als je het wel aanschaft neem dan wel de kleur, want die is veel duidelijker en blijft natuurlijker en is ook met het leren aantrekkelijker.

    En er is ook een introductie curcus bij Lexima, heeft mijn vrouw via school gekregen,altijd interresant en leerzaam.

    veel succes.

    Mitchelmonique schreef:

    >

    > hallo,

    >

    > wij denken erover om kurzweil3000 aan te schaffen voor onze

    > dochter.

    > Ze gebruikt het programma al op school.

    > we komen er echter niet helemaal uit wat precies de

    > scanfunctie doet.

    > maw is het van belang om die functie ook thuis te hebben?

    >

    > het scheelt namelijk nogal in de kosten.

    >

    > we hebben overigens thuis een goede scanner

    >

    > alvast bedankt

    > Monique

  • monique

    bedankt voor het antwoord!!

  • Corine

    Hallo Katinka,

    Wij hebben sinds kort ook het Kurzweil 3000 programma. Ik wilde in de kerstvakantie een 4 tal boeken voor mijn dochter scannen. Nu zag ik dat je al 2 titels hebt gescand (Goed gelezen en een zee van tijd). Is het mogelijk dat ik deze 2 boeken gescand van je kan krijgen, evt. tegen een vergoeding.

    Mijn dochter zit ook in groep 6 van het basisonderwijs. De boeken die ik nog ga scannen is: Een wereld van verschil en Natuniek.

    Mijn dochter is de enige op school die met dit programma gaat werken en ze heeft daarom ook laptop.

    Groeten

    Corine

  • peggy

    Hallo,

    Wij hebben sinds september 2008 het Kurtzweil programma.

    Onze zoon werkt met het programma in de klas op zijn labtop.

    Het gaat zo goed dat zijn punten veel beter zijn dan vorig jaar.

    Hij zit ook in groep 6.

    De boeken die dooor ons zijn gescand zijn:

    Natuurlijk groep 6

    een zee van tijd

    Een wereld van verschil

  • Corine

    Hoi peggy,

    Onze dochter werkt sinds kort ook met Kurtzweil en dat gaat prima.

    Onze dochter zit ook in groep 6. Misschien kunnen we elkaar helpen nu of in de toekomst met het scannen van boeken. Maar dan is het misschien makkelijker om het via de mail te doen. Mijn email adres is: crien@telfort.nl

    Corine