Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kurzweil 3000

  • magda

    hallo

    mijn zoon zit in groep 6 van de basisschool en heeft dyslexie. Nu staan wij op het punt om kurzweil 3000 aan te schaffen. het is niet goedkoop dus zou ik graag wat ervaringen van andere ouders willen horen. die op de basischool met dit hulpmiddel werken. en wil ik graag weten of dit prima werkt want iedereen zegt wel een daisyspeler maar naar mijn idee helpt dat voot mijn zoon niet. en weet meschien iemand of dit programma ook wordt vergoed door een verzekeraar of iets dergelijks.

  • G.J. Oonk

    Voor zover ik weet wordt kurzweil niet vergoed. Zel denk ik ook na over de aanschaf van dit paket voor mijn zoon van 9. Alleen heeft niemand me tot nu to kunnen uitleggen waarom er zo'n groot prijsveschil zit tussen de keuren en zwart/wit scanfunctie.

    Heeft er iemand ervaring met de zw versie, en waar liggen de beperkingen?

  • magda

    hallo.

    meschien is het wat om een proefversie aante vragen bij lexima dit is geheel gratis

    en kunt u de kurzweil 30 dagen proberen wij zijn daar nu mee bezig meschien

    kun je er zo achter komen wat het verschil is ik vindt zelf dat het perfect werkt

    groeten magda

  • G.J. Oonk

    De proefversie (heb ik) is de kleurenscan versie.

  • Marianne

    hallo,

    Ik heb voor mijn zoon van 12 (groep 8) kurzweil 3000 aangeschaft. Ik zou het alleen fijn vinden om samen met hem een cursus te doen met het programma. Er zit zoveel in maar krijg het er maar eens uit. We zijn bij een man aan huis geweest die het programma uitlegde, Onthoud dan maar eens alles. Later thuis en met het programma werkende kom je steeds vragen tegen. Hoe leer ik met het programma makkelijk Engelse woordjes bv. Hij had een voorbeeld maar we weten allebei niet meer hoe het ging. Toch jammer van zo'n duur programma.

    Hou me sterk aanbevolen voor een cursus hoe te werken met kurzweil 3000.

    groeten marianne

  • Laudi

    Onze zoon zit in groep 7 en werkt vanaf begin dit schooljaar met Kurzweil 3000. Voor hem werkt het erg goed. We hebben alle boeken op cd besteld bij dedicon en op zijn labtop gezet. Er zijn door lexima georganiseerde cursussen om beter om te gaan met het programma. Ik heb deze dagcursus samen met de juf van onze zoon gedaan. Door Kurzweil 3000 is het eindelijk mogelijk voor onze zoon om zelfstandig te werken omdat niet altijd een maatje gezocht hoeft te worden om de teksten voor te lezen. Hoe meer je met het programma werkt hoe handiger je er mee wordt.

  • Jacqueline

    Ook wij hebben voor onze zoon van 9 Kurzweil aangeschaft en proberen te achterhalen hoe je het handigst met het programma werkt.

    Graag zou ik dan ook in contact willen komen met iemand in de Haarlemmermeer of omgeving om tips en trucs te leren.

    Wie kan mij helpen?

    Jacqueline.

  • Hanneke

    Beste Magda,

    Ik zag je berichtje over Kurzweil.

    Heb je het ondertussen toch aangeschaft?

    Ik zag dat je zoon net zoals die van mij in groep 6 zit.

    Als je schoolboeken bestanden nodig hebt ik heb er ondertussen

    al diverse gescant. Misschien kunnen we bestanden / ervaringen uitwisselen?

    Groetjes,

    Hanneke

  • Eric

    Ik heb een stiefzoon van 19 die nu op het MBO zit en jarenlang zonder hulpmiddelen heeft gestudeerd. Met de zwaarste type dyslexie is dat een geweldige prestatie maar ook heel zwaar. En het wordt steeds zwaarder.

    Daarom wil ik hem helpen door Kurzweil 3000 aan te schaffen en hem daarin wegwijs te maken. Ik moet kiezen voor kleur of niet maar ik kan nergens vinden of de kleuren versie voordelen heeft boven zwart-wit (behalve dan dat het er leuker uit zal zien en je beurs wat platter maakt :-)… ).

    Kan iemand hierover zijn/haar ervaringen delen?

  • K.G. Liem

    Hallo,

    Wij proberen met een aantal ouders gezamelijk goedkoper de Kurzweil software aan te schaffen. In Belgie is nu een inkoopactie -55% gaande tot 31/12.

    Wilt U meedoen?

    Mvgr.

    Fam. Liem