Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vanaf welke leeftijd testen?

  • Maria

    Marloes,

    Testen vanaf 4 jaar?

    Ik weet, het is mogelijk, maar…….

    Welke schoolbegeleidingsienst betreft het hier?

    Ben zeer benieuwd!

  • Saskia

    neeeeeeeeeeeeeee niet wachten!

    Juist als de kinderen snel de diagnose hebben kunnen ze het beste geholpen worden! zie www.balansdigitaal.nl , hierin staat alles wat je wilt weten. Vecht voor je dochters, als ouder ken JIJ ze het beste. Ik heb ook 4 jaar moeten vechten… Ook jij kan het!

    zie ook:

    Kwaliteit dyslexiezorg verzekerd

    De Stichting Kwaliteitsinstituut Dyslexie (KD) presenteerde zich voor het eerst officieel op de jubileumconferentie van de Stichting Dyslexie Nederland op 28 november 2008 in het Business Centrum in Nieuwegein. Zij biedt de uitvoeringspraktijk een kwaliteitskeurmerk, waartoe data worden verzameld, die zullen zorgdragen voor het toezicht op de kwaliteit van de zorg zowel als de beheersbaarheid van de voorziening.

    Met de oprichting van de Stichting Kwaliteitsinstituut Dyslexie (KD) beogen de wetenschappers van de Stichting Dyslexie Nederland en de 25000 leden van oudervereniging Balans de kwaliteit van de dyslexiezorg die per 1 januari 2009 in het basispakket van de zorgverzekering wordt opgenomen, te optimaliseren. Hiermee sluit het KD aan bij het besluit van de minister van VWS d.d. 25 november 2008 om de voorziening onder te brengen in de productstructuur van de DBD GGZ.

  • ik

    ik vermoed dat ik wel eens dyslexie zou kunnen hebben. ik moet vrij lang leren voor talen(vooral grieks en latij) en op sommige sites staan kermerken die ik ook heb.

    zou het kunnen?

  • Dyslexie-hulp

    Hai ik,

    Uit je verhaal kan ik niet halen hoe oud je bent.

    Als je denkt dyslectisch te zijn kan je bij een psycholoog laten testen. Ook kan dit vaak via school geregeld worden.

    Als je er niet uit komt kan je kijken op dyslexie-hulp.com of daar informatie navragen en hun een mail sturen.

    Succes Dyslexie-hulp:)

  • 'juf'

    Ik denk dat ik met mijn onderwijservaring van 15 jaar(speciaal onderwijs), toch wel dyslexie kan benoemen. De school van mijn kinderen staat daar blijkbaar anders tegenover en willen mijn dochter door de aan school verbonden logopediste laten testen op dyslexie. Ze is 7 jaar en leest nog AVI 3, instructieniveau. Ik ben er accoord mee gegaan, maar achteraf weet ik dat een logopediste dit niet kan/mag constateren. Overigens zijn de kosten voor dit onderzoek voor mijzelf, ondanks dat het de vraag van school is.

  • marjan

    onze dochter is in groep 4 getest

    voor je alle papieren rond hebt en aan de beurt bent voor een erkende test ben je weer 4 maanden verder

    dus zo snel moggelijk doen

    zie: r.i.d regionaal institut dislexie of braams

  • Jansen

    Beste mensen ik, een vader van een meisje van zes (groep 3) loop tegen allerlei meningen en regels op.

    Nu tref ik hier een aantal malen groep 4 testen aan.

    Dan is mijn vraag waar kun je dit laten doen.

    Ik heb namelijk al contact gehad met stichting onderwijs advies en die geven aan minstens 1.5 jaar leesachtergrond te eisen, willen zij hier mee aan de gang gaan.

    Dit houdt in dat zij in groep 5 pas getest gaat worden.

    gr. S Jansen

  • akl

    Ik weet niet of je al ergens antwoord hebt gekregen. Bij ons neemt de school altijd even contact op met het instituut Braams en Partners in Deventer als ze vermoeden dat er bij kinderen eind groep 3 begin groep 4 mogelijk sprake is van dyslexie. Braams en Partners kunnen de kinderen testen en dit valt (voor een bepaalde leeftijdgroep) gewoon onder de ziektekostenverzekering. Zie voor meer informatie ook de website van Braams en Partners. Onze zoon is getest toen hij bijna 8 was.