Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dyslexie en wiskunde

  • Izzy

    Weet iemand toevallig of je wiskunde ook mondeling kan toetsen. (HAVO)

    Ik weet precies hoe ik alles moet berekenen, maar zodra er een verhaaltje omheen staat begrijp ik er niks meer van. Daardoor haal ik vette onvoldoendes.

    Ik wil wel overgaan aan het eind van het jaar.

    Ik kan het wel, maar ik kan het niet lezend begrijpen.

    PLZ help.

    Groetjes Izzy

  • dimmy

    misschien kan je aan de juf vragen of je die verhaaltjes mag overslaan dan kan de rest ook maken of je vrraagt aan de juf of je andere sommen mag maken in plaats van die verhaaltjes sommen

  • nijntjepluis

    Mondeling zou moelijk gaan denk ik want je moet de somen echt kunnen uitrekenen en dat is iets anders dan de stof op lepelen maar wellicht kan iemand de vragen voor lezen.

  • anouck

    hallo

    ik heb ook dyslexie.

    ik vind wiskunden ook heel leuk.

    maar ik zit nog wel op de laagere school. ik ben 11 jaar.

    ik zit in groep 7, ik hoor in 8.

    maar ik zit ook op een S.B.O school.

    ik hoop dat je met een berichje trug doet.

    groetjes anouck.

  • nijntjepluis

    He anouk,

    Ik ben net zoals jij een keertje blijven zitten op de bassischool. Maar daar ben ik nu allang van af. Dit is misschien ook een leuke site voor je, er komen meer kinderen en wat jongeren zoals ik. http://uniform.messageboard.nl/10016/index.php

    Groetjes nijn

  • lotte

    hallo iedereen

    ik heb zelf dyslexie en ik zit in het examenjaar van de havo. als je naar de middelbareschool gaat word wiskunde alleen nog maar taaliger. examens en toetsen kunnnen wel modeling worden gedaan, soms zelfs achter de computer, met een spreekprogramma. als je er te veel moeite mee hebt zal ik je aanraden begeleiding te vragen.

  • Izzy

    Hallo Lotte,

    Ik zit nu ook in het examenjaar van de HAVO. Met wiskunde gaat het nu gelukkig een stuk beter. Met mijn wiskunde cijfer is nu niks mis mee. Een 6,4. Ik heb wel een hoop begeleiding gehad voor wiskunde het afgelopen jaar. Maar het heeft geholpen. Het examen gaat vast ook wel lukken.

    Ook jij succes met je examen.

  • halhoho

    ik heb ook dyslexie en ik doe nu een hogere wiskunde opleiding.

    Het gaat wel lukken maar het kost namelijk wat tijd.

  • ik

    nee dat kan natuurlijk niet. Ik ben leraar wiskunde en als we dat zouden moeten gaan doen kost dat veel te veel tijd. Dyslexie is onzin.Izzy schreef:

    >

    > Weet iemand toevallig of je wiskunde ook mondeling kan

    > toetsen. (HAVO)

    >

    > Ik weet precies hoe ik alles moet berekenen, maar zodra er

    > een verhaaltje omheen staat begrijp ik er niks meer van.

    > Daardoor haal ik vette onvoldoendes.

    > Ik wil wel overgaan aan het eind van het jaar.

    > Ik kan het wel, maar ik kan het niet lezend begrijpen.

    >

    > PLZ help.

    >

    > Groetjes Izzy

    Natuurlijk niet. Op je examen kan dat toch ook niet.Grote onzin

  • Jeintje van E

    Geachte leraar wiskunde,

    Als ik u mailtje zo lees zegt dat meer over u dan over dyslexie en problemen met wiskunde. U wilt geen tijd stoppen in een mondelingen overhoring, misschien een beetje lui of afgestompt na jaren voor de klas?

    Waarom kunnen talen wel mondeling overhoort worden en wiskunde niet?

    Waarom kan mondeling overhoren en evt wiskunde via de computer toetsen met een spreekprogramma op de ene school wel en bij u op school niet.? (dat zegt dus meer over de scholen en hun inzet dan over de mesnen met dyslexie)

    Waarom denkt u dat alle wetenschappers en onderzoekers en kinderen van dyslexie ongelijk hebben en u gelijk? Heeft u zelf dyslexie of ervaring met dyslexie in uw omgeving?

    Waarom heeft u zich nooit verdiept in de problemen van iemand met dyslexie, bv iets erover gelezen. Als ik uw reactie zo lees denk ik dat u zich er nooit in verdiept heeft.

    Waarom vindt u het nodig met uw ongenuanceerde opmerkingen weer een deuk in het zelfvertrouwen van kinderen en volwassenen met dyslexie te moeten slaan? Zij zetten zich ten minste in om iets te bereiken. Uw voorland zal wrs zijn: een afgestompte wiskunde leraar op een middelbare school die niet open staat voor nieuwe ontwikkelingen en ideeen en waar geen van de leerlingen met plezier naar de wiskundelessen toe gaat.

    Wanneer gaan ze op scholen nu eens uit van de individuele kwaliteiten van leerlingen en niet van een algemene lijn waarbij de leerling zich maar aan de school moet aanpassen en niet de school aan de leerlingen?

    Marjolein