Geachte leraar wiskunde,
Als ik u mailtje zo lees zegt dat meer over u dan over dyslexie en problemen met wiskunde. U wilt geen tijd stoppen in een mondelingen overhoring, misschien een beetje lui of afgestompt na jaren voor de klas?
Waarom kunnen talen wel mondeling overhoort worden en wiskunde niet?
Waarom kan mondeling overhoren en evt wiskunde via de computer toetsen met een spreekprogramma op de ene school wel en bij u op school niet.? (dat zegt dus meer over de scholen en hun inzet dan over de mesnen met dyslexie)
Waarom denkt u dat alle wetenschappers en onderzoekers en kinderen van dyslexie ongelijk hebben en u gelijk? Heeft u zelf dyslexie of ervaring met dyslexie in uw omgeving?
Waarom heeft u zich nooit verdiept in de problemen van iemand met dyslexie, bv iets erover gelezen. Als ik uw reactie zo lees denk ik dat u zich er nooit in verdiept heeft.
Waarom vindt u het nodig met uw ongenuanceerde opmerkingen weer een deuk in het zelfvertrouwen van kinderen en volwassenen met dyslexie te moeten slaan? Zij zetten zich ten minste in om iets te bereiken. Uw voorland zal wrs zijn: een afgestompte wiskunde leraar op een middelbare school die niet open staat voor nieuwe ontwikkelingen en ideeen en waar geen van de leerlingen met plezier naar de wiskundelessen toe gaat.
Wanneer gaan ze op scholen nu eens uit van de individuele kwaliteiten van leerlingen en niet van een algemene lijn waarbij de leerling zich maar aan de school moet aanpassen en niet de school aan de leerlingen?
Marjolein