Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Reading Pen

  • Debora

    Hallo,

    Wie heeft een beetje ervaring met de reading en ook met zijn/haar examens gebruikt heeft . Ik zou graag willen weten of dit handig om voor je examens.

    en ik zou willen weten wie er cursus heeft gevolgd voor de reading pen. Is dat de moeite waard.

    Groetjes van Debora

  • Annemieke

    Ik heb de readingpen een maand geleden aangeschaft, op aanraden van de remedial teacher van mijn zoontje. Hij is 12 jaar en leest op nivo avi 3. Tot op heden heb ik niet het idee gekregen dat hij er iets aan heeft. Heeft ook met zijn motoriek te maken de pen goed vast te kunen houden. Zijn eigen juf is ook niet zo dol op de prestaties van de pen.

    De pen leest ook wel eens andere dingen dan er staat……. en mijn zoontje kan dat verschil dus zelf niet ontdekken.

    Ik ben ook heel nieuwsgierig naar ervaringen van andere met de readingpen. Misschien wel wat tips.

    Groetjes Annemieke

  • Debora

    Hallo,

    Ik zit nu in mijn examenjaar en ik ben heel slecht in engels. Maar bij mij duur het ook even voor dat de pen het goede woord gescand heeft duurt soms zo lang dat ik eigenlijk beter een woordenboek erbij kan maken maar toch vind ik dat ik er wel wat aan heb voor engels. Ben ook nog niet naar zo'n cursus geweest misschien leer je daar wel tips om er mee om te gaan. Ik weet niet hoe erg u zoon het heeft maar ik denk dat als hij naar de hoger school gaat er zeker wat aan zal hebben. Je moet gewoon heel veel geduld hebben :D

    Groetjes van Debora

  • monique

    heb jij geen vrijstelling van engels gehad of heb je engels echt nodig ivm met de opleiding die je doet?? mijn zoon hoefde namelijk op engels geen examen af te leggen

  • Debora

    Nou was het maar zo maar mijn dyslexie is ook niet heel erg. Ik doe VMBO kader nivo. Dus ook niet echt aller laaste nivo. Ik heb er gewoon heel veel moeite mee ik haal meestal onvoldoendes. Maar met goed leren haal ik het meestal wel op met de woordjes toets. Maar hoe erg heeft uw zoon.

    Groetjes van Debora

  • monique

    die heeft het niet zo erg als me dochter

    hij doet inmiddels de opleiding kok in bbl vorm dus 4dagen werken 1 dag naar school op zich erg pittig maar mede door zijn stage plek die hem extra theorie bieden en bijzonderen regelingen hebben aangevreaagd (normaal mag je maar 1 jaar bij het zelfde bedrijf stage lopen hij loopt er inmiddels al 3 jaar stage) gaat het erg goed met de cijfers en heeft hij het eerste deel van zijn diploma binnen

  • monique

    maar nog een vraagje ik lees dat je er meestal onvoldoendes mee haalt maar ik neem aan dat je een dyslexieverklaring hebt?

    dan denk ik dat je het er met school toch eens moet over hebben welke rechten ze je gegeven hebben bij me zoon was het namelijk ook eerst het geval hij kreeg op een examen een 4.2 voor nederlands onderdeel spelling en zinsontleding heb toen toch eens met de school gebelt en wat bleek ze hadden er geen rekening mee gehouden dat hij dyslexie had en hadden het vergeten door te geven bij de mensen die de examens controleerde later hebben ze die 4,2 vervasngen voor een 6,5

  • annika huizinga

    Hoi!

    Ik heb ook een readingpen en gebruikte vooral de woordenboekfunctie bij Engels. Nu zit ik in het examenjaar VWO, en bij het examen mag je de woordenboekfunctie niet gebruiken (die wordt geblokkeerd). Dat is echt balen, want mij leestempo en woordenschat zijn erg laag. Een woord opzoeken in een woordenboek duurt lang en ik moet heel veel woorden opzoeken. Omdat ik hem dus niet mag gebruiken, oefen ik nu examens zonder readingpen. Dat gaat erg moeizaam, ik mis de pen dus wel. Volgend jaar tijdens mijn studie mag ik hem gelukkig weer volop gebruiken! Ik vind het echt jammer dat de regering zo muggezifterig doet over gebruik van electronische woorden boeken bij het examen. Van een kant spreken ze over gelijke rechten voor dyslectici en niet-dyslectici, maar aan de andere kant verbieden ze bepaalde hulpmiddelen.

    Denk er dus goed over na als je de readingpen wilt aanschaffen wáár je hem voor moet gebruiken, de voorleesfunctie of de verklaarfunctie. De voorleesfunctie mag je wel gebruiken tijdens het examen, alleen daar heeft niet iedereen wat aan, dus vind ik het discriminatie.

  • Monique

    Mijn oudste zit nu in de 3e van de middelbare school en er is al op een info avond voor dyslectie verteld dat de reading pen niet gebruikt mag worden op het examen, school heeft zelf een programma wat de tekst voorleest voor de categorie 3 dyslecten, andere (electrische) hulpmiddelen worden niet geaccepteerd tijdens de exames bij hem op school.

    Het programma is gratis te downloaden op www.deskbot.com

  • Debora

    Hoiww

    Ik heb vorig jaar mei mij examens gedaan met reading pen en daisy speler … Ik

    vind het dus raar dat het nu niet meer kan want je mag ook een woordenboek gebruiken bij engels en nederlands dus waarom dan niet je readingpen ??

    Weet zeker als je het regeld met die organistie van de centrale exemens dat het zeker weten het mag.

    Sterkte er mee!!!!!

    Groetjes van Debora