Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

waar moet ik aan denken

  • janny mv benicio en shakira

    op school over benicio ,zoals sommige wel weten gaat het helemaal niet goed op school met benicio,al vanaf groep 1 ging had hij nooit geen intresse of zin om verplichte werkjes te doen,oke naar groep 2 was geen probleem,toen ineens werd het in groep 2 dat hij werkjes/opdrachten moest doen(plak,en de rest van knutsel/tekenwerkjes),daar werd ook gewerkt aan opdrachtjes,nog steeds had hij geen intresse,het werd toen afgedaan van hij is nog te speels,dus het advies was om hem 1 jaar langer te laten kleuteren,groep 3 de juf daarvan vertelde halvewege dat hij groep vier niet zo halen,maar hij kreeg via het zorg team hulp,het lezen ging hem niet goed de d/b letters,en de 2,7,en 9 haalt hij door elkaar,het onrustige gedrag ,hebben wij toegespeeld op de school kan dit dislexie(schrijf het fout)zijnde juf in groep 3 vermoedde dat niet dan was het al eerder naar buiten gekomen,en hij herkend zijn fouten,want als hij de 2 verkeerd om zet herkend hij het en de b en de d daarna ook,maar lezen is een groot probleem (lees echt een probleem)hij zit nu met zijn 8 jaar in groep 4 en leest nog op avi 2 niveau terwijl andere van zijn klas in avi 8 of alles qua boeken mogen lezen,en nu na het gesprek vanavond weer dit besproken,zegt zijn juf,ja als het waar is komt het naar buiten,@!#$ ze hebben toch niet voor niets dat zorg team erzitten,de juf zei nu ook er zitten maar 2 juffen in het zorg team,ze kon niet zeggen of hij voor het volgende blok hulp kreeg,ze zitten n.l maar 2 x in de week,ik was uit mijn slof geschoten,ik heb mijn kind op deze school gezet omdat daar een team zit wat in deze situatie hulp zou kunnen bieden,en nu zegt ze als hij dislexie zou hebben komt het wel naar buiten,gvd hoe oud moet hij zijn,voor ze erachter komen,ik ben nu sinds een paar weken zelf hulp gaan zoeken door iemand die via de haan methode werkt,en volgende week heb ik een gesprek met haar,geloof dat deze school het maar normaal vind om door te kloten ,terwijl ze weten dat het een taal probleem is,want dat zeggen allebei de jufs,zolang het lezen niet gaat,blijft het schrijven een probleem

  • Mia

    Dat kan deze juf makkelijk zeggen, als het dyslexie is komt het wel naar buiten.

    Bij mijn zoon kwam het ook naar buiten…..op 15 jarige leeftijd!!!!!!!!!

    Ik wil je er op wijzen dat alle basischolen sinds 2001 in het bezit zijn van het Protocol Leerproblemen en Dyslexie.

    Aan de hand van dit Protocol kan de school stap voor stap vanaf groep 1 de mogelijke aanwezigheid van dyslexie opsporen.

    Kennelijk doet deze school hier niets mee en is het onderin de la van de directeur beland!

    Op het volwassenenprikbord van dyslexie heb ik hier pas geleden een item over opgestart, misschien een idee om je hierin eens te verdiepen.

    Als het echt zo zou zijn dat de school dit Protocol aan zijn laars lapt zou ikzelf alles in het werk stellen om dit zo per direct ingevoerd te krijgen!

    Je zoon heeft al een jaar verknoeit laat hem NIET verder afglijden, zoek desnoods een andere school.

    Sterkte Mia.

  • joyce

    Hallo Janny, Heel herkenbaar je verhaal! ze sollen wat af met je kind he? ik moest ook overal zelf achteraan bij onze zoon, inmiddels 14 jaar. Wij zijn ook in Amsterdam geweest bij dhr. de Haan.Heeft wel zijn leesniveau omhoog gebracht maar spelling blijft moeizaam.Onze zoon is hoogbegaafd en zou groep 3 en 4 in een jaar doen. Lezen kwam ook niet op gang, moest blijven zitten in groep 4! hielp natuurlijk niets, hij kreeg veel psyschische problemen. Hij werd onhandelbaar en kreeg onterecht stempel ADHD.Toen vonden de psychiaters opeens dat hij een aanverwante contactstoornis had van autisme. Geknokt om hem op een reguliere bassisschool te kunnen houden. Kind erg ongelukkig. Eindelijk in eerste klas voortgezet onderwijs officiele dislexieverklaring! duurde ook wel 6 maanden dus talen heel erg onvoldoende.Zit nu in havo vwo klas. Vanwege taalproblemen, met name duits en frans, waarschijnlijk weer blijven zitten of naar vmbo klas. Dat is ook niet de oplossing, hij kan qua intelligentie gemakkelijk vwo doen.Wil hij zelf ook. Docenten houden lang niet allemaal rekening met zijn dyslexie.Zelfs niet met officiele dyslexie verklaring.Ik heb zelf wel veel voor onze zoon herschreven op de bassisschool. Grotere letters, dikgedrukt. De a en de d en de q met zeer ronde “buik”geleerd, de e en de b en de p dus waar de “stok”aan de andere kant zit met schuin“buikje”dus niet helemaal rond maken de rondjes in die letters. Zo leerde hij het verschil. In de woonkamer en zijn slaapkamer het alfabet in kleine letters, hoofdletters en schrijfletters(aan elkaar) opgehangen en elke dag geoefend. Gaf betere herkenning dat een hoofdletter a, blokletter a, schrijfletter a en kleine letter a er toch anders uit kunnen zien maar toch diezelfde a is.

    Veel geoefend met boeken lezen. Kippenvelserie junior vond hij erg leuk. Ik een bladzij lezen, hij dezelfde bladzij daarna hardop voorlezen. Dan had hij de tekst al een keer gehoord. Dat gaf zelfvertrouwen, sommige stukjes had hij dan onthouden en las hij vrij goed.Wij zijn er ook nog lang niet. Onbegrijpelijk dat je kind zo weinig extra begeleiding krijgt he? Onze zoon kreeg helemaal geen begeleiding. Hij was slim zat zeiden ze, belachelijk, Dyslexie komt in alle lagen van de bevolking voor!

    Ik vind het erg triest dat er nog zoveel kinderen zoveel jaren zo ongelukkig zijn op school doordat de leerkrachten geen extra tijd willen vrijmaken voor deze handicap!

    Ik wens je veel sterkte toe met je kinderen. Blijf achter je kinderen staan! zoek anders een andere school voor ze.Ik heb ook telang op de leerkrachten vertrouwd. niet doen. Kijk naar je kind, praat met je kind. Kom je er op school niet uit, praat op andere scholen over je probleem. Wij hadden ook steeds weer goede hoop bij nieuw schooljaar met andere leerkracht. De eerste weken beloven ze allemaal hun best te doen voor je kind. Dan is het in de praktijk toch wel moeilijk met nog zoveel andere leerlingen en bla, bla, onzin, en zit je kind weer erg ongelukkig te zijn dat schooljaar.en krijg je op den duur als moeder nog de schuld dat je er teveel mee bezig bent! Gelukkig op voortgezet onderwijs steun gekregen van RT.Als ik niet zoveel had gedaan voor hem zou hij nu veel verder achter lopen. Dus ga ervoor! laat je niet afschrikken door leerkrachten of instanties, jij kent je kinderen het beste. Ga op je gevoel en verstand af. Je weet in je hart dat je het vaak wel goed doet, ook al zegt “men”van niet.Ik wens je veel succes en sterkte!janny mv benicio en shakira schreef:

    >

    > op school over benicio ,zoals sommige wel weten gaat het

    > helemaal niet goed op school met benicio,al vanaf groep 1

    > ging had hij nooit geen intresse of zin om verplichte werkjes

    > te doen,oke naar groep 2 was geen probleem,toen ineens werd

    > het in groep 2 dat hij werkjes/opdrachten moest doen(plak,en

    > de rest van knutsel/tekenwerkjes),daar werd ook gewerkt aan

    > opdrachtjes,nog steeds had hij geen intresse,het werd toen

    > afgedaan van hij is nog te speels,dus het advies was om hem 1

    > jaar langer te laten kleuteren,groep 3 de juf daarvan

    > vertelde halvewege dat hij groep vier niet zo halen,maar hij

    > kreeg via het zorg team hulp,het lezen ging hem niet goed de

    > d/b letters,en de 2,7,en 9 haalt hij door elkaar,het

    > onrustige gedrag ,hebben wij toegespeeld op de school kan dit

    > dislexie(schrijf het fout)zijnde juf in groep 3 vermoedde dat

    > niet dan was het al eerder naar buiten gekomen,en hij herkend

    > zijn fouten,want als hij de 2 verkeerd om zet herkend hij het

    > en de b en de d daarna ook,maar lezen is een groot probleem

    > (lees echt een probleem)hij zit nu met zijn 8 jaar in groep 4

    > en leest nog op avi 2 niveau terwijl andere van zijn klas in

    > avi 8 of alles qua boeken mogen lezen,en nu na het gesprek

    > vanavond weer dit besproken,zegt zijn juf,ja als het waar is

    > komt het naar buiten,@!#$ ze hebben toch niet voor niets dat

    > zorg team erzitten,de juf zei nu ook er zitten maar 2 juffen

    > in het zorg team,ze kon niet zeggen of hij voor het volgende

    > blok hulp kreeg,ze zitten n.l maar 2 x in de week,ik was uit

    > mijn slof geschoten,ik heb mijn kind op deze school gezet

    > omdat daar een team zit wat in deze situatie hulp zou kunnen

    > bieden,en nu zegt ze als hij dislexie zou hebben komt het wel

    > naar buiten,gvd hoe oud moet hij zijn,voor ze erachter

    > komen,ik ben nu sinds een paar weken zelf hulp gaan zoeken

    > door iemand die via de haan methode werkt,en volgende week

    > heb ik een gesprek met haar,geloof dat deze school het maar

    > normaal vind om door te kloten ,terwijl ze weten dat het een

    > taal probleem is,want dat zeggen allebei de jufs,zolang het

    > lezen niet gaat,blijft het schrijven een probleem

  • margaret

    pff mijn kind zit voor de tweede keer in groep 2 ik zit nog maar in de begin vase maar zou het zelfde tegen komen dat doe ik nu al de school waar mijn zoon op zit doet niets ook al schreeuw je het van de daken. Ik heb het opgegeven en probeer nu mijn kind op een andere school te plaatsen en ook dat gaat niet 123 zelfs dan doen ze nog moeilijk . Maar ik blijf volhouden desnoods tot de inspektie suxxes