Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zoon 15 jaar dyslecties

  • Janny Timmermans

    Hoi,

    Is er iemand die mij kan informeren waar ik heen kan gaan met mijn zoon Jeroen van 15, die sinds groep 3 dyslecties is en dit is pas ontdekt in groep 8, en nu heeft hij er lichamelijk heel veel problemen mee en wil graag een informatie stroom hierover of naar een bijeenkomst gaan met leeftijdsgenoten. Gewoon om te horen hoe andere kinderen hier mee om gaan en wat er mogelijk is om er makkelijker mee om te gaan.

  • Elsa

    Beste Janny,

    Ik heb zelf ook dyslectie en ben ook 15 jaar. Bij mij was het vanaf groep 5 bekend maar mijn school deed er eigelijk niets aan. Ik heb mezelf een aantal keer laten testen en die mensen hadden allemaal tips voor mij. Ik ben toen naar ene Meneer de Haan geweest in Den Haag, hij vind dat dyslextie niet bestaat en heeft er boeken over geschreven. In die boeken staan allemaal oefeningen die mij ontzettend goed hebben geholpen. Ik weet niet of het bekend is overal in nederland maar het heeft mij zelfs zo goed geholpen dat ik van een hele grote achterstand naar Tvwo( tweetalig vwo, helft van de lessen in het engels) ben gegaan en zit daar nu in de 3de.

    Vriendelijke groeten,

  • Corinne

    eeej ik heb ook dylecties en ik heb het pas ontdek in de 3 van de middebareschool omdat ze steeds zeiden dat ik het niet had ma dus toch en nu heb ik ze ook nog allebei. maar ik ben toen naar een vrouw gegaan die heeft me er mee leren om gaan ik weet alleen ff niet meer hoe je zo iemand noemt sorry en nu gaat het al een stuk beter dan eerst ma ik heb daardoor wel me derde jaar opnieuw moeten doen. maar nu heb ik al in iedergeval betere punten.

    groetjes corinne.

  • Joost

    ik ben 17 en dit is me laatste jaar veel moeite met Nederlands vooral met schrijven met de hand tiepen gaat nog wel. Het moet nog steeds worden uitgezocht of ik het heb daar zijn ze al mee bezig van groep 4 dus zosnel zijn ze niet bij mij op school misschienb iemant tips?

    Joost

  • silvester

    hallo ik ben silvester van 19 jaar oud ik heb ook dyslectie ik ben via een school met speciaal onderwijs door gestuurt naar een speciaal iemand die mij getest heeft. met die test zien ze of je dyslecties bent, wat je iq is, en meteen waar je weer heel erg goed in bent.

    maar iniedergeval veel suc6 ik zou gewoon naar zo'n school gaan en vragen of ze jou willen door sturen of tenminste een aderes geven !

    groetjes

  • Mariëtte

    Hallo,

    Ik zit momenteel op de pabo en maak een verslag over dyslectie, omdat ik later kinderen in mijn klas kan krijgen die dyslectie hebben. Hierover zoek ik informatie op elk gebied, dus wat het is, maar ook vooral hoe mensen die het hebben ertegenover staan. Jullie hadden het over ene meneer de Haan. Kan iemand mij daar informatie over geven of zeggen waar ik hier informatie over kan vinden? Ik wil later graag snel kunnen merken dat kinderen duslectie hebben en hier ook iets aan/mee doen en er rekening mee houden, vandaar dat ik informatie aan jullie vraag.

    Alavst vriendelijk bedankt.

    Groetjes Mariëtte

  • Melvin

    ik ben 13 in groep 6 zeiden ze dat is dyslecties was

    ik persoonlijk veel moeite met de talen zo als duits engels en frans

    ik zit nu in het 1ste van de tl-havo

    maar voor de rest gaat het wel goed

  • Gerben

    Beste Elsa,

    Heb je misschien ook meer gegevens over Meneer de Haan uit den Haag? Ik wil graag iets van hem bestellen voor mijn zoon maar kan niets via google vinden.

    Alvast bedankt,

    Gerben

  • nikita

    Hallo,

    Ik heb ook dyslectie , en ben ook 15 jaar . Bij mij duurde het een tijdje voor dat ze me gingen testen , eerst moest ik naar een soort leesclubje om dat ze dachten dat ik gewoon slecht was in nederlands en spelling. Het lezen van boeken hielp wel , ik merk dat ik minder fouten maak. Ze hebben me ook aanderaden veel te lezen. Ik moest ook naar een school gaan waar ze rekening houden met mensen met dyslectie.

    misschien dat dit kan helpen ?

  • cindy

    hallo

    weet jij waar ik die boeken kan kopen en of hoe de titel heet?

    gr cindy