Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoe kan ik mijn zoontje helpen

  • M.

    hallo,

    mijn zoontje zit in groep 4 en ze zijn er achter gekomen dat hij aan dyslexie lijdt,

    zijn klasgenootjes zitten allemaal op AVI-NIVEAU 4-5 en hij zit nog maar op

    AVI-NIVEAU 1-2 en dat beheerst hij niveau 1 nog niet eens, hij is al vrij onzeker

    van zijn eigen en nu ziet hij dat de kinderen bij hem in de klas al zoveel verder

    zijn dat hem met lezen,spelling en rekenen waardoor hij nog onzekerder wordt,

    hoe kan ik hem helpen daarover heen te komen en wat kan ik doen om zijn dyslexie de baas te worden.

    groetjes M.

  • Linda

    Hoi M.,

    Je schrijft eigenlijk niet wat men op school voor mogelijkheden aandraagt om je zoon te helpen.

    Wat je zelf kunt doen zijn een aantal dingen:

    a) je kunt de school bewegen de schoolbegeleidingsdienst in te schakelen om zo

    te proberen je zoon verder te helpen

    b) je kunt zelf op zoek gaan naar (externe) hulp voor je zoon

    Ik heb voor het laatste gekozen, maar er zijn ook vele mensen die voor het eerste kiezen.

    Als je op het prikbord voor volwassen kijkt zie je diverse oproepen van ouders die met hetzelfde probleem te kampen hebben als jij. Ook ik kamp met dezelfde problemen en ervaar - net als jou - dat kinderen door hun leesproblemen steeds onzekerder en - nog veel erger - ongelukkiger worden.

    Ik zou je graag helpen, maar ik denk dat alle ouders met kinderen met dyslexie of ernstige leerproblemen er voornamelijk alleen voor staan en zelf zullen moeten blijven vechten voor de belangen van hun kind. Uiteindelijk vind denk ik iedereen zijn weg hier wel in. Gelukkig is er deze pagina, om ervaringen uit te wisselen en wellicht voor oplossingen te zorgen. Nogmaals op het prikbord voor volwassenen staat heel veel informatie hierover.

    Sterkte,

    Linda

    M. schreef:

    >

    > hallo,

    >

    > mijn zoontje zit in groep 4 en ze zijn er achter gekomen dat

    > hij aan dyslexie lijdt,

    > zijn klasgenootjes zitten allemaal op AVI-NIVEAU 4-5 en hij

    > zit nog maar op

    > AVI-NIVEAU 1-2 en dat beheerst hij niveau 1 nog niet eens,

    > hij is al vrij onzeker

    > van zijn eigen en nu ziet hij dat de kinderen bij hem in de

    > klas al zoveel verder

    > zijn dat hem met lezen,spelling en rekenen waardoor hij nog

    > onzekerder wordt,

    > hoe kan ik hem helpen daarover heen te komen en wat kan ik

    > doen om zijn dyslexie de baas te worden.

    >

    > groetjes M.

  • monique

    mischien ook eluk heb eens dingentjes speelerderwijs op de pc te laten doen kijk eens op

    www.woordkasteel.nl min dochter heb het reuzen naar haar zin met dit en vind lezen ineens een stuk leuker

  • nellie

    wij zelf hebben wel baat bij logopedie

    heb je wel een verwijzing van je huisarts voor nodig.

    Nellie

  • hanna

    Veel voorlezen en met hem lezen. Verder kun je misschien het taalboek van hem mee naar huiskrijgen om daar lesje een avond van te voren met hem alvast door te spreken.