Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoe wordt er op de basisschool omgegaan met dyslexie?

  • Nicki

    Hallo,

    Ik ben student aan de pabo en ga samen met nog 3 andere studenten een werkstuk maken over dyslexie.

    Wat dyslexie precies inhoud weten we wel, maar hoe wordt er op de basisschool mee omgegaan en welke problemen kom je als leerling tegen?

    Graag zou ik wat informatie hebben over het signaleren van dyslexie en de behandeling. Heb je zelf misschien dyslexie en kun je mij vertellen hoe men hier op de basisschool mee om gaat/ging?

    Of heb je nog andere informatie of hulmiddelen? Alles is welkom.

    Alvast bedankt!!

    Groetjes nicki

  • Yo

    Hoi Nicki,

    Dit zal per school verschillen. Zelf hebben we een positieve ervaring maar ik ken ook droevige andere verhalen. Gelukkig wordt er steeds meer aandacht aan besteed, maar vaak moet je toch nog veel zelf aangeven en regelen. Onze zoon heeft extra r.t. gekregen, mocht, na ons verzoek, ook mondeling zijn repeties doen (niet alles maar wel waar hij veel moeite mee had). Spelfouten werden niet gerekend en extra tijd. Eigenlijk de dingen waar de kinderen recht op hebben op school. Nu op het voortgezet mag ik ook niet mopperen, er is een dyslexiepas voor de leerlingen met dyslexie en er is r.t.. Op de pas staat precies bij welk vak hij recht heeft op extra tijd etc.