Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wie kan me helpen?

  • Alter na (t) ief

    Beste mensen,

    Ik kan maar niet begrijpen WAAROM “dyslexie” een PROBLEEM is…….

    Hoe is het mogelijk is dat ik daar zoveel ellendige dingen over lees, dat ik zoveel verdrietige dingen om me heen zie……

    Iedereen zal het toch (hoop ik) met me eens zijn dat KIINDEREN er RECHT op hebben om op te LEREN (Taal, rekenen, wat dan ook…..) op een manier die bij hem/haar past. Nou, waarom gebeurt dat dan niet!!!!!!!!!!!!!

    Voorbeeld:

    Nu, zo'n kleine vier jaar, ben ik, samen met de ouders bezig om R. te leren lezen. Misschien kunt u zich bij alle betrokkenen de frustraties voorstellen? Gelukkig is R. nu “” apetrots": Het is gelukt, hij leest…. Een pak van ons hart. Maar het meest vervelend van alles is, dat al die ellende niet nodig was geweest……

    ALS R. METEEN OP ZIJN MANIER EN OP ZIJN TIJD WAS BEGONNEN.

    OUDERS, KINDEREN,

    Dyslexie is niets anders dan “op een andere manier” de taal MOGEN leren…….

    REAGEER!!!!!!!!!

    g.h.zandbergen@solcon.nl

  • Yo

    Beste heer Zandbergen,

    Ik wil best reageren hoor, maar helpt het?

    Onze kinderen moeten nu eenmaal naar school en op school hebben ze zo hun methoden. Wat kunnen wij daar aan veranderen. Niks.

    Mijn idee, dat kinderen op hun eigen manier en tempo mogen leren. Het zou fantastisch zijn. Maar het wordt ze alleen maar moeilijker gemaakt, tegenwoordig moeten ze al in groep 1 presteren.

    Het zal altijd wel een droom blijven, ieder op zijn manier en tempo.

    Als u een oplossing heeft om dit systeem te veranderen….graag!

    m.vr.gr. Yo

  • Guus

    Beste G.H.Zandbergen,

    Waarom heeft u deze posting niet op het prikbord voor volwassenen gezet.

    Het lijkt mij een meer een onderwerp voor volwassenen. Bovendien kunt u daar meer discussie verwachten over dit boeiende onderwerp!!

    Dit is een pagina voor kinderen.

    Vriendelijke groet, Guus, beheerder

  • G Zandbergen

    Beste Guus,

    Een vraag beginnen met “Waarom” is hier niet verstandig:

    Jij hebt een mening: Zo'n posting hoort niet this op dit prikbord! En ik heb blijkbaar iets “heel doms gedaan”?

    Zal ik je laat merken hoe “vervelend” zo'n “waarom-vraag”vaak is?

    Waarom heb jij mij deze “posting” niet op mijn e-mail-adres gestuurd? Dit hoort toch niet thuis op een prikbord voor volwassenen…….

  • A.Heltzel

    Op een ander manier de taal “mogen” leren……en op welk soort basisscholen wordt hier dan aan gewerkt ???

    Ook onze dochter van inmiddels 9 jaar is dyslectisch en werd niet geholpen in groep 3….groep 4 mocht ze doubleren omdat lezen en taal zwak waren en de RT van de basisschool waar ze les krijgt twijfelde zelfs nog aan haar dyslectie toen we het bewijs (een dyslectie test EN een inteligentie onderzoek van een orthopedagoge) bij haar op tafel lagen….Advies voor nu ; thuis iedere dag lezen…..is dit voldoende?? Aan welke instantie kan ik me richten zodat we onze dochter echt kunnen helpen…! M.v.g. A.Heltzel