Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Methode de Haan

  • Linda

    Ik zou heel graag reacties krijgen van mensen die bekend zijn met Methode de Haan. Ik ben met mijn zoon van 7 jaar met deze methode begonnen en ben er tot op heden heel enthousiast over. Is er iemand die de methode al langer heeft gebruikt? Ik ben heel benieuwd naar uw/jouw ervaringen!!!

    Alvast bedankt.

    Groetjes,

    Linda

  • Edith

    Hallo,

    Ik ben ook met een toen zeven jarig zoontje begonnen, en toen ook erg enthousiast. Daarna ben ik zelfs de opleiding voor methode de Haan gaan doen.

    Nu leest hij al heel wat beter, maar het is niet de oplossing. Hij kan nog steeds niet goed wat hij in zijn hoofd heeft op papier zetten. Dat heeft nu de grootste prioriteit. Ondertussen is onze zoon 9 jaar. En alleen als ik hem niet meer kan helpen met het verzinnen van een oplossing neem ik de boeken van de Haan er nog wel eens bij om een regel te verzinnen. Verder werkt hij nu met de methode van school. Dat is voor mij ook wat rustiger. Ik vond het erg belastend. En eigenlijk als je eenmaal dat blauwe boekje uit hebt, te moeilijk voor een kind van 9 jaar. Hij heeft ook LS1 doorgewerkt. Met LS2 ben ik nog niet begonnen.

    Hopelijk heb je hier wat aan,

    Groetjes Edith

  • Linda

    Hoi Edith,

    Bedankt voor je berichtje. Ik had eigenlijk hetzelfde plan: opleiding volgen van De Haan.

    Ik begrijp dat het jou wel is gelukt je zoon beter te laten lezen. Even een vraagje: welk niveau had jouw zoon (toen 7) toen je met de methode begon?

    Alvast bedankt voor je reactie.

    Groetjes,

    Linda