Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ik heb dyslexie en vraag uw hulp

  • jamie lisa

    in eind groep 8 kwam ik er pas achter dat ik best wel erge dyslexie heb.

    ik kan er niet goed mee om gaan.

    ik voel me alleen en vraag me veel dingen af zo als waarom ik en hoe moet ik er mee leven kinderen uit mijn klas snappen het niet of noemen me dom of zeggen dat ik het hellemaal niet heb of beledigen me.

    als mensen dat soort dingen zegen en doen word ik boos en moet ik vaak huilen

    ik kan er dus niet mee om gaan

    en ik vraag uw hulp kunt u me dingen aan raden of zo wilt u me dan emailen.

  • Yo

    Hoi Jamie Lisa,

    Allereerst JE BENT NIET DOM!!! Je bent een prachtig mooi mens! Nooit vergeten!

    Maar dat je je verdrietig voelt kan ik me goed voorstellen. Wij hebben dat ook meegemaakt en maken het soms nog mee met onze zoon. Het is wat minder geworden toen hij zijn dyslexie ook is gaan accepteren, en er ook voor uit kwam. De reacties zijn inderdaad wel eens hard maar hij weet dat hij er niets aan kan doen en dat hij een mooi, prachtig en bijzonder mens is. Net als ieder ander. Praat er eens over met je ouders en mentor. Hij kan misschien in de klas het één en ander uitleggen over dyslexie.En misschien is er op school wel zo iets als een “weerbaarheids”cursus, dat kan ook helpen. En mochten mensen het dan nog niet snappen, zijn ze gewoon dom ;-).

    Maar voel je aub niet minder of dom, dat zijn degene die het niet snappen.

    Heel veel sterkte,

    Yo

  • maria sierhuis

    hoi jamie lisa ik las jou mailtje .

    ik reageer omdat mijn dochter van 12 jaar ook dislexie heeft dat is geconstateerd op de middelbare school door dat ze een toets hebbben afgenomen . Maar op de lagere school ontkende ze dat ze dyslexie had de rt juf had me gezegd dat ze zwaar dyslecties is.

    haar klasgenootjes reageerde heel raarop haar omdat ze moeite had met leren taal

    en reken nen ze werd daardoor ook als dom aangezien of geen doorzettings vermogen had

    dat vond ze best vervelend ze kwam alleen te staan in de klas

    maar gelukkig is ze op de middelbareschool getest .

    dat vond ze in het begin erg vervelend ze schaamde zich er voor en was er ook verdrietig onder .

    gelukkig naar ongeveer een week had ze het geaccepteerd en is nu de gelukkigste leerling op school.

    je moet als het kan n

    met je ouders er veel over praten dat heeft jessica ook gedaan

    plus dat wij als ouders het ook acepteren dat heeft bij jessica al de onzekerheid weg gehaald.

    ze is nu de beste van haar klas dus hou moed meid anders moet je met jessica zelf een keertje chatte .

    je bent niet dom of stom hele boel mensen hebben het oke misschien spreek ik je nog hoop dat je er wat aan hebt

    KOP OP JE KAN HET JAMIE SUCCES MEID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    afz maria sierhuis een trotse moeder

  • Els

    Hoi,

    Wat vervelend voor je dat je hieronder lijdt. Mijn man kan ook moeilijk lezen en ons zoontje van 10 heeft dyslexie.

    Maar uit jou zal vast een prachtvrouw tevoorschijn komen met andere kwaliteiten. Mijn man is de allerliefste, en het maakt mij niet uit dat hij niet zo goed kan lezen en bij vreemde mensen soms moeilijk uit zijn woorden kan komen.

    Probeer anderen uit te leggen dat jij er niets aan kan doen, verwijs ze anders bijv. naar een site.

    En als je dyslexie hebt, ben je echt niet dom hoor, echt niet!!