Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

van 3 onvoldoendes naar 1 onvoldoende.

  • Fireman

    Sins kort heb ik van het GAK een laptop gekregen omdat ik dyslexie heb . Ik stond op me vorige rapot 3 onvoldoendes ( Nederlands 4 Duits 5 Engels 4 ) nu heb ik er nog een (Nederland 6 Duits 6 Engels 4) . Dank zij een laptop .

    Dat wou ik ff kwijt .

    Mvgr Maarten Helraar ( www.112alarm.com )

  • greetje

    Fantastisch Maarten!!

    Misschien is het handig om ook eens hier uit te leggen hoe je precies aan die laptop gekomen bent. Wat je er voor moet doen enzo.

    Alvast bedankt

  • nirak

    het zou zeker fijn zijn als dat eens uitgelegd wordt.

    ben nog lang niet thuis in de wereld van dyslexie, maar wil er wel graag alles over leren.

    onze zoon zit nog in groep 5 maar als ik pas in groep 8 ga bedenken hoe of wat ben ik misschien te laat??

    hoe werkt zo'n laptop of moet ik daar een appart onderwerp van maken??

    groetjes nirak

  • Ramon

    Fireman schreef:

    >

    > Sins kort heb ik van het GAK een laptop gekregen omdat ik

    > dyslexie heb . Ik stond op me vorige rapot 3 onvoldoendes (

    > Nederlands 4 Duits 5 Engels 4 ) nu heb ik er nog een

    > (Nederland 6 Duits 6 Engels 4) . Dank zij een laptop .

    > Dat wou ik ff kwijt .

    >

    >

    > Mvgr Maarten Helraar ( www.112alarm.com )

    Hallo Maarten,

    Ik ben leerkracht in het basisonderwijs. Kun jij mij antwoord geven op de volgende vragen?

    - Welke (extra) begeleiding kreeg jij in het basisonderwijs?

    - Heeft iemand met dyslexie meer moeite met het leren (blind)typen op de computer?

    - Op welke manier kan de computer ingezet worden om meer gemak/plezier te beleven aan taal?

    Vriendelijke groet,

    Ramon

  • regina

    Ik ben uren aan het bellen geweest naar allerlei instanties om een laptop via het gak te krijgen, maar het is niet gelukt waarom lukt het sommige mensen wel en hebben de verschillende gak kantoren andere regels als die er al zijn? Mijn zoon heeft een dyslexie verklaring en is op de lagere school al getest, dus je zou denken dat dat wel duidelijk genoeg is, het enige wat ik begrepen heb van de verschillende personen die ik gesproken heb is dat je nog een andere handicap nodig hebt om in aanmerking te komen voor een laptop dus dan gaat het helemaal niet meer om dyslexie. Wat ook onduidelijk is is of je als je al die jaren een laptop gebruikt op school je hem dan ook met je examen mag gebruiken, na het lezen van een gids van het ministerie van onderwijs begreep ik dat hulpmiddelen die men al gebruikt in de voorgaande schooljaren deze dan ook mag gebruiken met je examen maar toen ik een telefonisch gesprek had met iemand van het min van onderwijs over de regelgeving vertelde deze mij dat het dan oneerlijk zou zijn tov de andere leerlingen en dit dus geen juiste informatie was.Maar om een lang verhaal kort te maken hoe lukt het sommige mensen een laptop via het gak te krijgen, met welke afd moet men in gesprek en is er een speciaal formulier voor te verkrijgen.

  • regina

    Ik zag je vraag over dyslexie en blind typen staan en heb hier wel een reactie op.Mijn zoon heeft met een curcus van Pica ( dat is een thuis curcus blind typen voor kinderen in groep 7 en 8 ) gedaan, deze curcus duurt 20 weken en doe je helemaal thuis. Hij had hier totaal geen probleem mee en kon na 20 weken blind typen, omdat men leert letter voor letter te typen komen er ook weinig spelfouten bij het overtypen immers je hoeft geen heel woord te typen en omdat je niet naar je vingers/toetsenbord kijkt kun je teksten letterlijk overtypen

  • Yo

    Regina,

    Die laptop kun je vergeten. Ze hebben dit pas afgeschaft. Alleen nog te verkrijgen bij een ernstige motorische afwijking.

    Kijk een op de site van www.balansdigitaal.nl daar staan wat artikelen hierover.

    groetjes,

    Yo