Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Dyslexie

  • Marieke

    Hallo.

    Het zit zo: Op school moet ik een werkstuk maken over dyslexie. Nou vroeg ik me af, kan iemand me helpen om deze vragen zo uitgebreid mogelijk te beantwoorden?:

    Wat is dyslexie?

    Wat kan je er tegen doen?

    Hoe krijg je dyslexie?

    Kan je er vanaf komen?

    En dat soort vragen..

    Iemand?

    Bij voorbaat heul erg bedankt:)

    Groeten Marieke

  • greetje

    Hoi Marieke,

    Ik wil ze wel beantwoorden voor je hoor.

    Dyslexie is een neurologische afwijking, je hebt dan moeite met het automatiseren van de taal.

    Je kunt er niets tegen doen, in die zin, het gaat nooit over. Wel kan je door oefenen en oefenen en nog veel meer oefenen beter gaan lezen en spellen. Maar het blijft moeilijk, wordt nooit automatisch.

    Dyslexie kan erfelijk zijn, zoals bij onze zoon. Maar het hoeft niet. Eigenlijk zijn ze daar gewoon nog niet achter, het is wel een afwijking in de hersenen.

    En er vanaf komen doe je nooit! Echt niet!

    Een leuke en goeie site om te kijken is :http://home.hetnet.nl/~dyslexie1/index.html

    Carolien van Delft zelf dyslect heeft hier veel info staan.

    Sterkte met je werkstuk

  • Mandy

    Hallo

    Ik ben Mandy.

    Ik zocht zelf ook info over dyslexie.

    ik las je berichtje.

    een goede side waar je informatie op kunt zoeken is:

    http://home.hetnet.nl/%7Edyslexie1/index.html

    groetjes Mandy

  • simone

    hallo ik heb zelf ook dyslexie ik ga er ook een werkstuk over maken. dyslexie houd in dat je woordblind bent. je heb dyslexie in verschilende vormen mijn broertjes hebbne het erger als. in elke klas zitten wel 3 kinderen met dyslexie. weet je dat je op je op verschilend de sites wel wat kunt vinden. er zijn vast wel kinderen / volwassen die er meer over weten