Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tips om mijn zoon ( 9) aan het lezen te krijgen

  • nirak

    hallo allemaal,

    wie heeft er voor mij tips om mijn zoon met letters bezig te houden.

    zelf hebben we nu een email adres voor hem aangemaakt waar ooms tantes en vriendjes brieven naar sturen dit ziet hij niet als lezen maar als post

    flitskaarten, memmorie spel met letters en domino met letters.

    er zijn vast meerdere dingen waarmee we op een plezierige en speelse manier met letters bezig kunnen zijn.

    hij moet zoveel mogelijk oefenen en op deze manier proberen we het wat af te wisselen zodat hij er ook wat plezier in heeft ( voor zover dat mogelijk is )

    iedere dag wat en maar 10 minuten.

    het is de bedoeling dat hij de letters eerder leert herkennen.

    dus wie o wie heeft er tips voor mij.

    groetjes nirak

  • Gonnie Richel

    Heel toevallig zag ik je probleem staan.

    Om te beginnen stop met flitsen. Ik weet niet wat voor een probleem Nirak heeft

    maar flitsen helpt niet. Nirak moet de letters in woordverband leren.Het liefst in korte zinnen. Mijn dochter heeft 3 jaar geflitst en is er niks beter van geworden.

    Caren heeft veel baat gehad bij Methode de Haan. Te vinden op de Dyslexie pagina.Ik ben met mijn zijn zoon Jessee ook bezig,want die kan ook niet lezen.

    Hij is 8 jaar en leest met moeite Avi 1. Ik boggle veel met hem en dat gaat goed.

    Probeer woorden te maken met dubbel aa dubbel ee etc.Geen korte klanken nog.

    Ps ik zou graag van jou willen weten wat voor vorm onderwijs Nirak krijgt.

    Alvast bedankt Gonnie

  • Martine

    Op www.woordkasteel.nl kan je gratis een programma dowmloaden met 10 verschillende spelletjes om woordjes te oefenen. Je kan de bestaande lijsten gebruiken, maar je kan ook zelf die woorden invoeren waar jouw zoon op dat moment mee moet oefenen.

  • ine scholten

    Hallo

    Ik was op zoek naar software voor dyslectie voor mijn zoon van 8 jaar en las uw vraag. Wij hebben hetzelfde probleem en ik ben opnieuw begonnen met alle prachtige prentenboeken die ik hem ooit heb voorgelezen toen hij klein was. Hij vindt het erg leuk omdat hij nu het gevoel heeft dat hij een heel boek kan uit lezen in drie avonden. De plaatjes leiden hem door de tekst. De woorden zijn groot enz. Bij hem werkt het redelijk hij vindt het leuk en dat vind ik nu het belangrijkste.

    Succes.Martine schreef:

    >

    > Op www.woordkasteel.nl kan je gratis een programma dowmloaden

    > met 10 verschillende spelletjes om woordjes te oefenen. Je

    > kan de bestaande lijsten gebruiken, maar je kan ook zelf die

    > woorden invoeren waar jouw zoon op dat moment mee moet

    > oefenen.

  • poula

    Ik heb veel gehad aan de boeken van de disney club de plaatjes komen nl overeen met de tekst. Ook donald duck en andere strips