Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lesstof (pakketten), leermaterialen of hulpmiddele

  • Lydia Bontje

    Wie weet waar ik nog meer lesstof(pakketten), leermaterialen of hulpmiddelen kan vinden voor dyslectische kinderen?

    Groetjes Lydia

  • jos. thijs

    op www.fnb.nl kun je terecht voor leerboeken op cd.rom,zeer goede informatie.

  • jos. thijs

    Bij bibliotheek Le Sage ten Broek kun je leesboeken op cassetes krijgen,

    is zeer aan te raden als het lezen moeilijk gaat.

    E.mail info@lsb.nl

  • Martine

    Op www.woordkasteel.nl kan je een heel programma gratis downloaden met 10 verschillende spellen als ‘flitsen’, ‘lettergrepen’, enz, waarmee je kinderen de bestaande woordpaketten kunnen oefenen. Ook kan je zelf woordpaketten invoeren die ze misschien op school moeten leren voor hun dictee's. Mijn kinderen hebben er veel plezier in en oefenen nu graag hun dicteewoorden.

    Voor de oudsten van 10 en 11 heb ik heb pakket supermemo aangeschaft. (zie www.supermemo.nl). Dit programma werkt met geheugentraining en onthoudt zelf wanneer bepaalde woorden weer herhaald moeten worden om beter in het geheugen opgeslagen te worden. Ook hier kan je je eigen woordenlijsten invullen. ook handig als ze op de middebare school engelse, duitse en franse woorden moeten leren.

  • Martine

    Wat ik zelf ook doe is leesboeken van hun leeftijdsniveau inscannen en met behulp van een omzetprogramma omzetten naar een Word-bestand.

    Op die manier breng ik een avi-7 niveau of hoger leesniveau terug naar ongeveer avi 6. Ik maak dan korte zinnen, haal de moeilijke woorden eruit en zorg dat bv. tijds en persoonsverwijzingen duidelijker worden.

    Mijn zoon van 11 leest nu weer met veel plezier.