Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Professioneel testinstituut: waar?

  • Angel

    Kan iemand mij vertellen of er erkende professionele hulpverleners zijn die geschoold zijn om dyslexie bij kinderen uit te sluiten of juist aan te kunnen tonen??

  • greetje

    hoi,

    De OBD (onderwijs begeleidings dienst) van school, en verder moet je eens bij orthopedagogische bureaus in je omgeving kijken. Daar zitten de profs die kunnen testen.

    De OBD loopt via school en kost je dus niets. Al het andere moet je zelf betalen en is niet goedkoop. Er is wel een nieuwe wet in de maak die vanaf januari 2004 de kosten voor onderzoek en RT voor dyslectische kinderen van de basisschool gaat vergoeden.

    succes!!

  • margreet

    IWAL te Amsterdam internet www. Iwal.nl, ik ben er ook geweest met mijn dochter, op school zeiden ze dat zij geen dyslexie heeft.Dit instituut met 20 jaar ervaring, en ook door basisscholen erkend bevestigde wel dyslexie.Bovendien hebben ze daar ook behandelingsmogelijkheden. Je moet echter wet diep in je buidel tasten om alles te bekostigen.

  • hannie

    Bij mijn dochter is er inmiddels dyslexie vastgesteld, ik woon in omgeving Arnhem, en zoek dus een adres waar ik terecht zou kunnen voor begeleiding.