Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vraag hulp en antwoord

  • jeanette

    Ik heb een dochtertje van 6 bijna 7 in april een 3 weken geleden werdt ik door de juf aangesproken over mijn dochterje mijn dochtertje had haar rapport gekregen en de school maakte zich toch wel zorgen over haar haar niveau lag erg laag met lezen en het terug plaatsen van woorden die ze gelezen had om het maar makelijker te zeggen woordjes die ze gespeld had niet wetende wat er staat in eerste instantie begon school er over dat haar oren misschien niet goed zijn dat ze de klanken niet goed hoor ik ben hiermee naar de dokter geweest haar oren en ogen waren goed ze krijg inmiddels bijles maar ik maak me toch zorgen zijn er nog meer dingen die ik met haar kan doen ik heb zoiets van ik wil er graag betijds bijzijn ik hoop dat er iemand is die mij hier mee kan helpen of adviezen kan geven ik hoop snel iets te horen alvast bedankt jeanette

  • jonneke

    Er is een “nieuwe ”therapie, de Brain Stimulating Method, kortweg de B.S.M. therapie die de functie van de hersenen door eenvoudige oefeningen kan verbeteren. Het kan zelfs in principe zo zijn dat ogen en oren goed zijn ,maar er een probleem is met het verwerken van de prikkels van deze zintuigen. Binnen de hersenen moeten nl. 200 gebieden actief zijn bij het lezen , en dus bij het verwerken van wat je hoort of ziet. Als een kind bijv. niet goed heeft gekropen kunnen er bepaalde verbindingen niet tot stand komen, die een combinatie van wat je hoort en ziet mogelijk maakt. Ook wordt er gekeken naar de bevalling omdat er hier een beklemming op kan treden als het kind bijv. een moeilijke bevalling heeft. Voor meer info kun je me gerust mailen. jonneke

  • Hennie.

    beste Jeanette

    JE bent er gelukig vroeg bij,laat ze testen bij , opm nijmegen bevoorbeelt.

    Lees tip :Dyslectische kinderen van Robin temple

  • Jenny Riemens

    hallo Jeanette

    Ik heb een zoontje van bijna 8 nu maar in groep 2 had de juf er al over dat hij moeite had met lezen en het automatiseren van bepaalde dingen en zou het moeilijk krijgen in groep 3 ,is ook gebeurt en doet nu groep3 over maar zijn lezen blijft spellend en het automatiseren van dingen blijft achter en de fijne motoriek.Dit aangekaard op school en met zijn rapport hebben we rond de tafel gezeten met de juf en de interne begleiding en vonden het toch ook zorgelijk en hebben hem aangemeld bij het Giralis(stichting waar de school bij aangesloten is).Ze zijn op school geweest en alles besproken en staat nu op de lijst voor een dyslexie onderzoek.Laat het niet op de school aankomen want dan blijf je van de kast naar de muur gaan je moet er echt zelf achteraan gaan en het er niet bij laten zitten.

    Voor ons is het nu afwachten wanneer hij die test gaat krijgen.

    Heel veel succes en hoop iets terug te horen. Groetjes van Jenny

  • hannie

    graag zou ik van je horen waar of tot welke instantie ik mij moet wenden voor meer informatie, zodat ik mij dochter kan helpen

    alvast bedankt.

    hannie

  • Hennie.

    Beste Hannie,

    Ik zet net de pc aan en lees je bericht.

    Ik wel me niet opdriegen hoor maar hier een paar Adressen.

    Balans Tel. 030 2255050 en 0900 2020065.

    L N D en Studie Utrecht Tel. 030 2753300

    Katholiek pedagogisch centrum Tel.073 6247247 .

    OPM Nijmegen Tel. 024 3504400.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt succes.

    groet. Hennie

  • Hennie.

    Hallo,

    Mijn zoon is Dyslexie en heeft de cito niet goed gemaak hij heeft alles moeten leesen en dat is nu waar hij moeten mee heeft.

    Maar naar mij meenig zijn er ook ander meetoden .

    Wij weet er meer van ??????

    Ik hoor het graag B V D

    groet. Hennie Jenny Riemens schreef:

    >

    > hallo Jeanette

    >

    > Ik heb een zoontje van bijna 8 nu maar in groep 2 had de juf

    > er al over dat hij moeite had met lezen en het automatiseren

    > van bepaalde dingen en zou het moeilijk krijgen in groep 3

    > ,is ook gebeurt en doet nu groep3 over maar zijn lezen blijft

    > spellend en het automatiseren van dingen blijft achter en de

    > fijne motoriek.Dit aangekaard op school en met zijn rapport

    > hebben we rond de tafel gezeten met de juf en de interne

    > begleiding en vonden het toch ook zorgelijk en hebben hem

    > aangemeld bij het Giralis(stichting waar de school bij

    > aangesloten is).Ze zijn op school geweest en alles besproken

    > en staat nu op de lijst voor een dyslexie onderzoek.Laat het

    > niet op de school aankomen want dan blijf je van de kast naar

    > de muur gaan je moet er echt zelf achteraan gaan en het er

    > niet bij laten zitten.

    > Voor ons is het nu afwachten wanneer hij die test gaat krijgen.

    >

    > Heel veel succes en hoop iets terug te horen. Groetjes van

    > Jenny

  • greetje

    Als jouw zoon een dyslexie verklaring heeft moeten ze bij de cito-toets extra tijd geven, een uitvergroting van de vragen en bandmateriaal regelen. Dit is bij onze zoon wel gebeurt en hij had een primal score. Vond zelf het luisteren naar de band vervelend, omdat hij de stem zo “saai” vond. Maar dat is persoonlijk. Dus ik zou er maar achteraan gaan, die verklaring is straks op het voortgezet ook belangrijk.

    gr. Greetje

  • Hennie

    Hallo Greetje .

    Mijn zoon heeft een dyslexie verklaring .

    maar ik ging er van uit dat de school wel weet wat de regens zijn .

    Maar ja we gaan maar weer eens praten met de juf.

    Bedankt voor Mailtje

    Grt. Hennie

  • greetje

    Joh wat zonde! De scholen tegenwoordig weten echt wel wat de regels zijn. Zou inderdaad maar eens een hartig woordje gaan spreken daar. Afgelopen augustus hebben alle scholen (basis en voortgezet) een boekje gekregen van het Min. van onderwijs, met uitleg wat dyslexie is en hoe deze kinderen te begeleiden.

    Zou ze er zeker op wijzen.

    succes en sterkte