Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Antwoorden Alsjeblieft!!

  • MoniqueH

    Ik kom steeds de zin tegen: het niet kunnen automatiseren van letters of cijfers. Wat wordt daarmee bedoeld?

    groetjes Monique

  • greetje

    Niet dyslecten schrijven en lezen automatisch, hoeven er niet echt bij na te denken, hooguit misschien “d of dt?”. Dyslecten moeten steeds nadenken hoe of je welk woord dan ook, schrijft. Het gaat niet vanzelf. Terwijl ik dit tik hoef ik niet na te denken hoe schrijf je dat ook al weer, of in je hoofd te spellen. Mijn zoon doet dat dus wel, zie je steeds “graven” in zijn gedachten.

    Ik hoop dat dit een beetje duidelijk voor je is.

    gr.greetje

  • Anneloes

    hoi loes.

    ik kwam er in groep 4 achter dat ik dyslexie had. dat kwam omdat mijn zus ook dyslectisch was en ze was een beetje bezorgt ( wat de juf van mij toen overdreven vond). toen heeft ze een test laten doen.ik weet niet meer of ik snel hulp kreeg maar nu krijg ik van een remeliotitier hulp. ik vind het nu nog heel vervelent ik heb er soms wel probleemen mee. maar ik word goed ondersteunt door mijn vriendinen en klas genoten. het gaat nu echt heel goed met mij ik had een Cito uitslag van 437.

    groetjes Anneloes

  • Stan Smets

    in de klas, doordat het lezen erg langzaam ging, ik bleef spellend lezen.

    Mijn ouders dachten het al wel in groep drie, maar pas in groep 5 werd het echt.

    Toen vertelde de juf dat ik er niks aan kan doen.

    Op school helpt de remedial teacher, maar ik vind dat stom, want dan mis ik de les!. Ik zit nu in groep 7 en heb nu spelling op eigen nivo, dat wilde ik eerst niet, nu vind ik het wel fijn. Ik heb nog geen dyslexie verklaring, maar er wordt nu wel rekening met me gehouden. De puntentelling is minder streng. Ik krijg wel eens meer tijd, maar dat is wel lastig, dan mis ik weer iets anders.

    Andere kinderen snappen niet wat dyslexie is, ze vinden me stom. Ik vind mezelf ook wel eens dom. ….en soms ook niet.

    Mama heeft dit met me geschreven

  • greetje

    Hoi Stan,

    Jij bent helemaal niet dom, anders had je ook nooit dat verkeersexamen gehaald. Jij hebt alleen een klein probleempje waardoor je niet goed kan lezen/spellen. Niet aan storen wat andere kinderen vinden, jij bent gewoon een kanjer.

    Jouw verhaal lijkt een beetje op dat van mijn zoon, ook ontdekt in groep 5 dat hij dyslexie heeft. En hij krijgt ook spelling op zijn nivo, en vindt RT ook niet leuk.

    groetjes

  • Sabine

    Ik ben een meisje in havo 4, heb altijdal problemen gehad op de basisschool met rekenen.

    Maar vanaf de 1ste klas ging het gelijk goed, want ik mocht een rekenmachiene gebruiken.

    Nu in havo 4 haal ik 3´en, zonder rekenmachiene en met.

    Het is egt heel vervelend want ik voel me dom en nutteloos.

    Op scchool doen ze ergeen ene *** er aan.

    Ik heb al info opgezocht op internet en ik kan me er zelf er in herkennen , heel goed zelfs.:S

    Wat moet ik doen?:(