Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

jij ook dyslexie?(ik weet niet eens hoe je het sch

  • Mirjam

    hoi iedereen,

    ik heb net 4 dagen geleden te horen gekregen dat ik dyslectische ben (ofzo iets) dus probeer ik er nu het beste van te maken. Heb jij toevallig ook dislexie? Ik vind het wel eens leuk om met iemand te mailen die niet op mijn foutjes let!!! En zeg nou zelf, als je er iets mee kan doe het dan ook!! Wij dislectische zijn ook gewoon.

    -xxx-ies mirjam

  • Nicole

    Mirjam

    Mijn naam is Nicole en ik weet al heel lang dat ik dyslectisch ben.. Ik ben 25 en schrijf het ook nog steeds fout!! Op mijn 6de kwamen mijn moeder en mijn leraren er achter dat er iets mis was met mij… en in die tijd was er nog niet zo heel veel bekend over dyslexie.. nu is dat heel wat anders…maar goed het enige dat ik je wil zeggen is dat de wereld niet vergaat als je dyslectisch bent.. De meeste “grote” op deze aardbol hadden dyslexie Einstein, Kennedey etc. etc.. Mensen met dyslexie kunnen dan misschien niet zo goed schrijven maar hebben weer andere kwaliteiten… kwaliteiten waar ander mensen vaak niet aan kunnen tippen. Maak je vooral niet te veel zorgen.. en oke dit kan ik niet ontkennen maar je zult er nog vaak op vloeken en tieren maar het wil NIET zeggen dat je dom bent. Ik ben heel erg dyslectisch en op dit moment zit ik op de Erasmus Universiteit en oke het heeft wat langer geduurd als dat het bij andere duurt maar ik heb het wel gehaald… Wat je ook doet… Zorg in iedergeval dat je dyslexie je dromen niet in de weg staan en zet door…..

    Groetjes

    Nicole

  • sigrid

    hoi

    ik sigrid ik ben 15 jaar ik ben ook dyslexie en ik weet het pas van af dat ik in de eerste zat. ik ben een keer blijven zitten maar ze wouden me niet testen om dat te duur was daarom moest ik maar een jaartje over doen ik heb veel problemen gehad op de lagere school met taal toen ik in de eerste zat hoorde ik wat dyslexie was toen ben ik zelf naar me moeder gegaan en werd ik uit eindelijk getest voor dyslexie ik heb wel veel hulp gehad maaar toch somige leraren houden er niet echt rekening mee ik moest het altijd zelf zeggen en dat vond ik er vervelend want ze keken je aan van wat is dat nou. kinderen begrepen me ook niet dat was dus best wel lastig maar ik doe nou mavo tl en dat gaat super

    ik mocht duits laten vallen en daar was ik best blij mee.

    kinderen die dyslexie hebben moeten vooral doorzetten en er niet bij laten zitten????? want het kan echt

    doei sig

  • heidi

    hoi mirjam

    ik let echt niet op fouten, ik schrijf ook niet met hoofdletters want dat vind ik veeeeeeeeel te lastig…

    ik ben 20, en werk fulltime in de catering.. heb dus geen zin meer in school

    wij zijn iderdaad gewoon, en want ik ook leerde op school dat wij slimmer zijn..

    je mag me altijd mailen geen probleem.

    ik zou het ook erg leuk vinden als je het doet..

    je kan me mailen op heidi.oosterom@wanadoo.nl

    groetjes van heidi