Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Werkstuk over dyslexie

  • Tamara

    Hallo,

    ik zit in 6 vwo en ik moet dit jaar een soort afstudeerwerkstuk maken. Ik heb gekozen voor het vak Nederlands en daarvoor wil ik me gaan verdiepen in dyslexie. Ik zou in mijn werkstuk heel graag zoveel mogelijk ervaringen van dyslectici, zowel jongeren en kinderen als volwassenen, opnemen. Wil je mij helpen? Zet je ervaringen op papier en mail ze naar tamara_333@hotmail.com

    Bij voorbaat hartelijk dank!

    Groeten, Tamara

  • arlene blankers

    hoi tamara

    ik zocht ook informatie over dyslexie maar ik kan je wel zeggen dat het heel lastig

    is ik mail je later wel eens terug.

    ikheet arlene

    ik ben 12 jaar

    ik zit in groep 8

  • Marlo

    Hoi tamara.

    Ik heb jou stukje gelezen.

    Ik heet marlo en ben 17 ik ben dyslexties ik zou je graag willen helpen met je werkstuk maar wat wil je precies weten mijn eigen ervaring of iets anders ?

    Ik weet al vanaf groep 4 dus op mijn 8e dat ik dislecties ben. Ik weet niet of je de site www.jezalhetmaarhebben.nl kent daar staan ook interrecante stukjes over dyslectie. Nou ik hoor het nog wel van je.

    Groetjes Marlo

  • Conny en Daan

    Wat wil je precies weten voor je werkstuk? Hoe het op school gaat? Of ik er last van heb? Of ik veel oefen?

    Op school gaat het soms goed en soms niet. SOms kan ik de juiste woorden onthouden, maar ik haal altijd ijen en ouen en zo door elkaar. Bij mij op school helpen ze me heel veel echt. Ik schrijf ook wel lelijk. Dat vind Juf geloof ik nog erger dan mijn fouten. Maar met bijv. andere vakken rekent ze geen taalfouten. Ik mag altijd eerst even de bladzijde vooruit lezen bij rekenen of aardrijkskunde. (Dit typt mijn moeder hoor). Oefenen doen we niet echt onwijs veel, mijn moeder vindt thuis geen school. Moet toch ergens leuk zijn. Wel oefenen we woordjes en leest mijn moeder heeeeel vaak voor.

    Ik zit in groep 6 en in groep 3 kwamen ze er al achter dat ik het had. Nu ga ik mijn spreekbeurt er over doen. Dus als je nog wat weet er voor.

    Groet Daan

  • Tamara

    Dankjewel voor je reactie Marlo. Ik ben momenteel bezig met het opstellen van een interview, zodra ik dat afheb, zet ik het op deze site en ik hoop dat er dan zoveel mogelijk dyslectici het interview willen invullen.

  • Marlo

    Hoi tamara

    als het er op staat zal ik het zeker invullen.

    Groetjes marlo

  • Eline

    Hallo Daan,

    Wij, Eline (9 jaar) en Mieke (moeder) waren op het internet aan het zoeken voor informatie over dyslexie want ook Eline wil een spreekbeurt hierover houden.

    Bij Eline is ook dyslexie ontdekt in groep 4 ze zit nu in groep 6 en oefent heel veel op de computer en leest ook.

    Mogen wij misschien jouw spreekbeurt lezen zodat we wat meer informatie hebben?

    Vonden de kinderen in jouw klas het leuk om je spreekbeurt te horen?

    We horen graag van je

    groeten eline en mieke

  • Sandra

    Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen,

    Ik weet niet of je al klaar bent met je afstudeerwerkstuk, maar toevallig doe ik hetzelfde. Ik heb het boek: Begeleiding van kinderen met dyslexie in het basisonderwijs. Van Jos Avontuur. Mij helpt dit goed bij mijn scriptie. Misschien een tip?

    Succes nog