Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kurzweil 3000

  • Mariëlle kin

    hallo allemaal,

    Ik zie dat er hier veel mensen geweest zijn die kurzweil 3000 gekocht hebben.

    Dit heb ik ook gedaan in december 2008 gewoon de volle mep betaald en gehoopt dat het nog belasting aftrekbaar is. (kurzweil 3000 zonder scan functie) mijn boeken scannen doe ik toch niet want mijn lees probleem is niet zo groot. Mijn probleem licht veel meer bij spellinig en zinsopbouw.

    Nu heb ik het programma thuis op mijn laptop en doe er vervolgens niks mee.

    Ik ben eerste jaars hbov studente en het lukt mij niet om de teksten die ik moet lezen te openen in kurzweil.

    Verder vind ik de spellingcontrole bij kurzweil slechter dan bij word veel woorden kent kurzweil niet. Het kost mij veel meer tijd als ik probeer te werken met kurzweil. Erg jammer want mijn verslagen van stage zijn allemaal onvoldoende wegens spelfouten en slechte zinsopbouw.

    Heeft iemand tips hoe ik kurzweil kan gebruiken?

    Al vast bedankt,

    Met vriendelijke groeten,

    Mariëlle kin

  • Liem

    Hallo,

    Als je meer problemen hebt met je spelfouten en je zinsopbouw kan je misschien beter met Word werken als hun woordenboeken beter zijn. Er zijn ook van Dale electronische woordenboeken.

    En gelukkig heb je dan slechts de Kurzweil zonder scanfunctie gekocht. Misschien kan je die nog aan iemand overdoen. De Kurzweil is meer om je te laten voorlezen. Maar inlezen van andere bestanden is helemaal geen probleem. met bestand openen.

    Google nog eens om te kijken of je ergens anders mee geholpen kan worden met je zinsopbouw en spelling.

    Mvgr.

    Giegie

  • Ellen

    Beste mensen,

    Ik zit er ook aan te denken om mee te doen. Zou wel handig zijn.

    Ik hoop dat er nog meer mensen zullen zijn.

    vriendelijke groet,

    Ellen

  • Fritsje

    Hoi,

    Graag doen wij ook mee met de goedkope aanschaf in Belgie.

    Wat moeten we hier voor doen?

    groeten,

    Frits

  • inge speelman

    Ook wij overwegen de aanschaf en doen dus graag mee.

    Inge Speelman

  • annette

    Beste mensen,

    Wij zijn net bij een voorlichtingsbijeenkomst geweest van Lexima. Wij zijn geïnteresseerd in Kurzweil. Weet iemand of je nu ook nog met korting via België kunt aanschaffen?

    Wij waren van plan om een stick aan te schaffen voor onze dochter en lees nu dat je daarop minder mogelijkheden zou hebben. Ik heb daar net niets over gehoord. Weet iemand welke mogelijkheden er niet beschikbaar zijn?

    Weet iemand wat er aan nieuwe mogelijkheden bij versie 12 geleverd zullen worden? Is het de moeite om daar op te wachten? of is de versie 10 die nu kan worden aangeschaft in te ruilen voor versie 12 zo gauw die uitkomt?

    Groeten Annette.

  • Elektricia

    Hoi,

    Het is heel persoonlijk. Sommige mensen worden juist van de kleurtjes horendol. Andere vinden het weer veel duidelijker. Ik denk dat met kleurtjes voor de meeste mensen prettiger is, want die is het duurst :-) De mensen die ik ken die de zwart-wit versie gebruiken zijn ook content, want er zijn veel verschillende grijstinten.

    Ik heb geen idee wat er gebeurt met ingescande plaatjes / grafieken en zo. Dat zou je moeten proberen.

    Verder moet je denk ik ook bedenken dat je zon'n programma ook niet voor de eeuwigheid koopt. Over 3 jaar zijn er zoveel updates en verbeteringen dat je dan waarschijnlijk toch een nieuwe computer/software moet kopen. Zo gaat dat tenminste in de branche.

    Dus als zwart wit voor nu voldoet, zou ik het daarbij houden.

    Overigen, sommige verzekeraars vergoeden wel Kurzweil, maar niet als je al een Daisyspeler, of een Reading Pen hebt gekregen.

  • Iris

    Hallo Giegie,

    Wij zijn ons nu aan het verdiepen in Kurzweil. Onze dochter is 9 jaar en zit in groep 6 van de basisschool.

    Ik ben op zoek naar de Yahoo groep waar je het in het onderstaande (ik geef toe oude) bericht over hebt.

    Wil je mij de link geven?

    Dank!

    Giegie Schreef:

    ——————————————————-

    > Jaqueline,

    >

    > De dyslectiasche boezemvriendin van onze (niet

    > dyslectiasche) dochter is 9 en zit in groep 5. Als

    > je me je mailadres stuurt stuur ik het door. Ze

    > zitten op de montessori. Daar zijn ze wel bezig

    > het lesmateriaal te scannen.

    >

    > Mvgr.

    >

    >

    > Giegie

    >

    > P.S. Ik ga een kurzweil_nl mailinglijst aanmaken

    > bij Yahoo groups.

  • Marina

    Beste Magda

    Mijn dochter gaat nu naar groep 7 en zijn dus ook aan het kijken .

    zijn vandaag op gesprek geweest voor Kurzweil 3000.

    Zoals ik van de belastingdienst heb begrepen word de kurzweil vergoed .

    Ook staat het vermeld op Balans " steunpunt Dyslexie.

    Een daisy speler kun je niet vergelijken met de Kurzweil.