Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vanaf welke leeftijd testen?

  • Maartjee

    Hallo

    Onze zoon van ruim 8 is volgens ons en school e.d zo dyslectisch als maar kan!

    Maar vanaf welke leeftijd is dit te testen? hij heeft nu ruim 1 jaar leesonderwijs gehad en in dat ruime jaar heeft hij nu net de laatste letters aangeleerd :(

    Maar volgens school is er pas te testen na 6 jaar leesonderwijs???

    Is dit zo? lees hier toch ook wel berichten over kids van zijn leeftijd die daisyspelers e.d hebben :?

    Zou graag horen hoe dit nu precies zit!

    Groetjes

    M.

  • Laudi

    Hoi M,

    Er kan vrij snel getest worden. Onze zoon is in groep 4 al getest. Hij was toen 7 jaar en 3 maanden.(even opgezocht in het verslag). Het betrof een zeer uitgebreid onderzoek waaronder ook een intelligentie, technisch lezen en spellen, ruimtelijke vaardigheden en motoriek onderzocht is.

    Het is belangrijk dat de school ervan doordrongen is dat je als ouder wilt dat er iets gebeurd. Blijf erop hameren dat onderzoek nodig is. Uit jou verhaal blijkt dat de betreffende leerkracht achter je staat. Gebruik dat gegeven en ga het gesprek met de IB er aan. Zij kan advies vragen bij de orthopedagoog die aan de school verbonden is,

    Succes

    Laudi

  • nijntjepluis

    Hoi,

    Je zoon kan al getest worden hoor met zijn 8 jaar. Het is zeker niet waar wat ze zeggen dat je pas naar 6 jaar leesonderwijs getest kan worden.

    Groetjes nijn

  • Kirsten

    Hallo…

    Mijn dochter is ook in groep 4 getest, en heeft net als de zoon van de voorgaande reactie, ook een uitgebreid onderzoek gehad.

    Ze bleek idd ernstig dyslectisch, en heeft nu ook een daisy-speler.

    Dus laat je niet misleiden, en laat je kind testen. Succes !!!!!

    Gr.Kirsten

  • susanne

    waar kan je je kind laten testen en wat zijn de kosten?

    ik tweivel af mijn kind van 8 dyslexies is.

  • Kirsten

    Hoi Susanne,

    je kunt proberen of school mee wil werken. Als de test via school wordt aangevraagd, zijn er geen kosten aan verbonden.

    Mijn dochter is op deze manier ook getest, en dat gebeurd dan ook op school.

    Succes.

    Kirsten

  • J

    Na 6 jaar leesonderwijs ben je al van de basisschool af.

  • Jeanine

    Kosten dyslexie onderzoek. Mijn ervaring is dat mijn dochter is getest via school. De kosten bedragen € 500,= school betaald de helft en de ouders de andere helft.

    Kirsten schreef:

    >

    > Hoi Susanne,

    >

    > je kunt proberen of school mee wil werken. Als de test via

    > school wordt aangevraagd, zijn er geen kosten aan verbonden.

    >

    > Mijn dochter is op deze manier ook getest, en dat gebeurd dan

    > ook op school.

    >

    > Succes.

    >

    > Kirsten

  • Marloes

    Vanaf 4 jaar geen probleem.

    Leerkracht groep 2

  • Jeanine

    Tja testen vanaf 4 jaar en als de school nou niet wil mee werken en pas willen testen in groep 8 net als bij mijn oudste dochter …. met dit dilemma zit ik … 2e dochter nu in groep 4 moet dus nog 3 jaar wachten voordat ze getest gaat worden aldus school…. Klopt dit nou ??