Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

software voor daisy speler

  • anneke

    Hallo,

    Ik heb een dochter die dyselexie heeft wij hebben vandaag de daisyspeler binnen gekregen.

    Nu ben ik op zoek naar software voor het apparaat ze gaat naar groep 8 kan iemand mij daar misschien aan helpen.

    Alvast bedankt

  • Monique

    Er is toch helemaal geen sotware voor nodig?

    Het apparaat werkt gewoon als je de cd erin doet.

    Groetjes Monique

  • harma

    Ook mijn zoon heeft een daisyspeler (groep 6, basisonderwijs) en heeft hier geen software voor nodig. Hij leen o.a. regelmatig boeken van de bibliotheek luisterboeken welliswaar en altijd werkt het.

    harma

  • marianne

    De software die u waarschijnlijk bedoeld zijn de daisy schrijfjes die erin horen die zijn te krijgen bij de FNB (dat heet nu anders) het telefoon nummer is 0486-486486. Daar vraag je studieboeken op daisy aan je krijgt dan een lijst thuis welke ze op school in kunnen vullen. Op school vullen ze dan in welke boeken en toetsen en citotoetsen ze in gesproken versie willen hebben. Die ktijgt u dan thuisgestuurd. Het kost geloof ik 90 euro per jaar. Mijn zoon is er erg mee geholpen. Hij zit nu in groep 7. Volgend jaar komt de citotoets ook op daisy. Een raad van mijn laat de leerkracht de lijst invullen en niet de intern begeleider dat gaat bij ons tenminste steeds fout.

    groetjes

  • F. Gozegir

    Weet iemand waar ik oude cito-toets voor de daisyspeler kan krijgen?

  • peter

    http://www.dedicon-educatief.nl/node/20

    dit bedrijf levert nu de software voor de diverse systemen

    succes

  • D.Peters

    Hoi hoi,

    ik heb een vraagje, mijn dochter is ernstig dyslextisch en op alle fronten wordt haar een daisy speler geadviseerd ze is getest door een orthopedagoge generalist vno maar er wordt moeilijk gedaan om een daisyspeler te bestellen en via de zorgverzekering vergoed te krijgen, waar hebben jullie de daisy speler bestelt of gekocht en krijgen jullie het ook vergoed?

    kunt u mij helpen het is allemaal behoorlijk ingewikkeld om via de gecontracteerde bedrijven van de zorgverzekeraars het vergoed te krijgen.

    wens je heel veel sucses met de keuze software, mij is geadviseerd om bij Lexicon ( Internet) eens te gaan rondsnuffelen daar staat best iets bij waar de keuze voor jullie niet moeilijker hoeft te worden

    met een vriendelijke groet D Peters

  • jansen

    Een daisyspeler moet je zelf bekostigen. De school is verantwoordelijk voor leermiddelen en je kunt hen vragen de huur van ingesproken lesmethoden te regelen.Je krijgt een daisyspeler pas vergoed als je een behandeling voor ernstige enkelvoudige dyslexie hebt doorlopen en nog steeds leesondersteuning nodig hebt.