hoi Angelique,
al vanaf groep 2 vragen wij aan de leerkrachten van onze (nu 7-jarige) dochter Joella, of dat zij haar verdenken van dyslexie. Dit vooral door de moeizame taalontwikkelingen. (ze krijgt al vanaf haar tweede logopedie)
al heel snel werd in groep 3, door haar juf aan de bel getrokken. ze wordt nu op allerlei gebieden getest en dus ook op dyslexie.
al wat wij daarover lezen lijkt toepasbaar op onze dochter.
Op school rees natuurlijk al snel de vraag nog een jaartje groep 3 of door naar 4.
Op alle andere vlakken (dan lezen en taal) gaat ze als een speer…
wij zijn bang dat ze op haar lauweren gaat rusten als we groep 3 nog eens laten doen. vooral omdat nog niet duidelijk is waar haar probleem ligt. Kun je dit meteen aanpakken, zou het mooi zijn dit in 3 te doen, omdat ze het meeste daar al kent.
maar zo lang we niet weten wat de oorsprong van haar problemen is wagen we de gok en laten we haar met de rest van de klas doorgaan naar groep 4.
maar nu we haar naar 4 laten gaan, ben ik wel huiverig hoor… kan ze het aan
Vaak vaak oefenen, de oefeningen van de logopediste maar ook vaak vaak lezen!!!!
wordt het niet allemaal veel voor zo'n meiske?
we zien wel wat de toekomst brengt (Toch vol vertrouwen hoor),
susanangelique schreef:
>
> Hallo,
> Onze dochter van 6 jaar zit in groep 3 en gaat deze groep
> ondanks een super rapport over doen omdat haar meester en de
> r.t dit willen. Onze dochter heeft een erg goed score met
> rekenen alleen het tempo met lezen ligt te laag.(haalt avi
> 1) Dit is dus ook de reden dat het zorg team besloten heeft
> haar nog eens de groep over te laten doen. Natuurlijk wil ik
> het beste voor ons hummmeltje en daarom zou ik graag
> reactie's willen van mensen die hier ervaring mee hebben.